توسعه فیبرنوری و تلفن ثابت در رامشیر یک ضرورت است

فرماندار رامشیر بر توسعه فیبر نوری، تلفن ثابت، رفع مشکلات ارتباطی و توسعه شبکه‌های مخابراتی در شهرستان تاکید کرد.

سالم عبادی فرماندار رامشیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به بررسی وضعیت ارتباطی و مخابراتی شهرستان در دیدار با رحیم فلاح زاده مدیر کل مخابرات استان خوزستان گفت: حل مشکلات و نیاز‌های ارتباطی مردم یک ضرورت است.

او با تاکید بر تبیین برنامه‌های وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه ارتباطی و مخابراتی در سطح شهرستان‌ها و به ویژه روستا‌ها و همچنین عزم جدی در پیگیری مطالبات شهروندان افزود: رفع مشکلات موجود ارتباطی از جمله پایش تصویری در رامشیر، توسعه فیبرنوری در سطح شهرستان، توسعه تلفن ثابت در برخی از مناطق، توسعه شهرستان و آنتن دهی تلفن همراه در برخی روستا‌ها و نقاط کور امری مهم است.

عبادی اظهار داشت: در این دیدار مدیر کل مخابرات خوزستان مشکلات حوزه ارتباطی را به لحاظ فنی بررسی کرد و تصمیم‌هایی برای رفع آنها، جلب رضایت شهروندان با توجه به شرایط موجود به لحاظ شیوع بیماری کرونا و تمرکز آموزش‌ها در فضای مجازی اتخاذ شد.

تار نوری یا فیبر نوری رشتهٔ باریک و بلندی از یک مادّهٔ شفاف مثل شیشه (سیلیکا) یا پلاستیک است که می‌تواند نوری را که از یک سر به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند. فیبر نوری دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است و با آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به‌راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.