افزایش اقبال عمومی به حزب راستگرای مارین لوپن در فرانسه

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب راستگرای اجتماع ملی فرانسه از اقبال عمومی زیادی در انتخابات برخوردار است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه لوپاریزین، نظرسنجی‌ها در فرانسه حاکی از افزایش اقبال عمومی به حزب راست افراطی در این کشور است.

بر این اساس، نتایج نظرسنجی موسسه «هریس اینتراکتیو» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه نشان می‌دهد اگر این انتخابات به دور دوم کشیده شود، مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» رقابت بسیار نزدیکی با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فعلی خواهد داشت.

در این نظرسنجی، ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند مایلند به امانوئل مکرون رای دهند در حالیکه این رقم برای مارین لوپن ۴۸ درصد است. انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه قرار است در آوریل سال ۲۰۲۲ برگزار شود.

این در حالی است که هیچگاه حزب اجماع ملی موفق به کسب این میزان از اقبال عمومی در تاریخ خود نبوده است. عملکرد نامناسب در همه گیری کرونا، بحران پناهجویان، و نیز ظهور جنبش جلیقه زرد‌ها در فرانسه از دلایل اصلی افزایش طرفداران احزاب راستگرا در این کشور تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
بااین اوضاع واحوالی که فرانسه داردمردم فرانسه باید خیلی بی فکر باشند که دوباره به امانوئل مکرون رای بدهند. اصلا این امانوئل مکرون چاپلوس و بی کفایت از کجا پیدا شد؟ بدبخت مردم فرانسه ...
آخرین اخبار