فساد مالی دولت منصور هادی و از بین رفتن ارزش پول ملی یمن

یکی از مقامات یمنی از فساد مالی دولت مستعفی منصور هادی با چراغ سبز عربستان و آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، یکی از مقامات یمنی اعلام کرد فساد دولت مستعفی منصور هادی به پولشویی محدود نشده و حتی به تجارت مواد مخدر نیز رسیده است.

بر این اساس، گزارش‌های سازمان‌های بین المللی حاکی از آن است که دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن درگیر پرونده‌های فساد و پولشویی است و همین امر بر امکان ارسال مواد غذایی به یمن تاثیر گذار بوده است.

نصر الدین عامر، معاون وزیر اطلاع رسانی (جنبش انصار الله) یمن در یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد: دولت هادی پول یمن را به بازی گرفته است. آن قسمت از مناطق یمن که تحت مدیریت شورای عالی سیاسی و شورای نجات ملی قرار دارند از لحاظ اقتصادی دارای ثباتند و ارزش پول (یمن) نیز در این مناطق دارای ثبات است، اما ارزش پول یمن در مناطق اشغال شده به دست دولت هادی به شدت در نوسان و در حال سقوط است و اختلاف ارزش پول یمن در این مناطق دو برابر شده است.

عامر تصریح کرد این فساد با چراغ سبز عربستان و آمریکا صورت می‌گیرد و هدف از آن سقوط شدید ارزش واحد پول یمن است تا جایی که برای به زانو در آوردن اقتصاد یمن و واداشتن مردم این کشور به تسلیم شدن، حتی به اندازه یک ورق کاغذ ارزش نداشته باشد.

وی با تاکید بر همدستی برخی کشور‌ها و مشارکت آن‌ها در جنایات علیه یمن، افزود: جنایاتی از قبیل فساد و پولشویی ائتلاف متجاوزان در یمن باید به سازمان ملل ارجاع داده شود.

طبق گزارش برخی کارشناسان مستقل ناظر بر تحریم‌های اعمال شده علیه یمن، فساد دولت هادی آثار منفی بر منابع غذایی ملت یمن بر جای گذاشته است.

در این گزارش آمده است: بانک مرکزی که دولت منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و برکنار شده یمن) کنترل آن را در دست دارد، ارزش پول‌هایی به مبلغ دو میلیارد دلار را، که برای تامین مواد غذایی در این بانک به ودیعه گذاشته شده، به بازی گرفته است و این بانک صد‌ها میلیون دلار از این مبلغ را به طور غیر قانونی پولشویی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار