تصرف، علت بیشترین شکایت شهرداری گرگان در دادگاه ها

شهردار گرگان می‌گوید: تصرف زمین، تصرف خیابان، قطع درخت و پرداخت نکردن بدهی بیشترین عامل شکایت شهرداری گرگان از افراد حقیقی یا حقوقی در دادگاه هاست.

دادبود شهردار گرگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت: هم اکنون شهرداری گرگان دارای حدود ۹۰۰ پرونده حقوقی باز در محاکم قضایی بوده که ۳۷ درصد این پرونده‌ها شکایتی است که شهرداری از اشخاص کرده که بابت تصرف اراضی، تصرف خیابان، قطع درخت، پرداخت نکردن بدهی و موارد دیگر است.

داد بود گفت: ۳۶ درصد مربوط به پرونده‌هایی است که مربوط به آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۷۷ و برخی مربوط به صدور پایان کار است که بخش زیادی از آن‌ها هم که مربوط به شهرداری نیست و به موضوعات و ذی نفعان دیگری که در شهرداری فعالیت دارند مرتبط است.

شهردار گرگان گفت:۲۲ درصد از این پرونده‌ها نیزغرامتی است که شهرداری اگر در دادگاه محکوم شود باید بابت آن‌ها مبالغی را پرداخت کند این پرونده‌ها عموما ناشی ازپرونده‌های اثبات مالکیت است که مربوط به بازگشایی معابر و طرح‌های عمرانی است و این ۲۲ درصد بار مالی برای شهرداری دارد.

شهردار گرگان افزود: ۵ درصد از پرونده‌هایی که داریم مربوط به ابطال عوارضی که ناشی از مصوبات شورای اسلامی شهر است که بعضا در دیوان عدالت اداری و جا‌های دیگر اتفاق می‌افتد و این نیز بار مالی برای شهرداری دارد، اما سنگین نیست.

او افزود: بیشترین بار مالی برای پرونده‌های حقوقی شهرداری مربوط به ۲۲ درصدی است که گفته شد، اما نکته مهم این است در این ۲۲ درصد یعنی طرح‌هایی که غرامت باید شهرداری بابتش پرداخت کند چه در باب اثبات مالکیت، چه در باب بازگشایی معابر و چه در باب طرح عمرانی هیچ کدام مربوط به این دوره مدیریت شهری نیست یعنی منشا این اقدامات و پرونده‌ها همه مربوط به دوره قبل از این مدیریت شهری است.

او در پایان گفت: در حال حاضراین پرونده‌ها باز شده و ما در حال پیگیری آن در محاکم حقوقی هستیم تا مشکلات آن را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار