درخواست کمک پرتغال از جامعه جهانی برای مقابله با کرونا در این کشور

مقامات کشور پرتغال برای مقابله با کرونا و مدیریت همه‌گیری آن در این کشور از جامعه جهانی درخواست کمک کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مسئولان پرتغال از جامعه جهانی برای مقابله با کرونا در این کشور درخواست کمک کرده اند.

بیمارستان‌های پرتغال با موج بسیار گسترده‌ای از بیماران مبتلا به کرونا مواجه شده اند. در حالیکه تعداد زیادی از آمبولانس‌ها در برابر بیمارستان‌ها در مناطق مختلف پرتغال منتظر هستند تا افراد مبتلا به کرونا را برای بستری به بخش‌های پذیرش تحویل دهند، در داخل بیمارستان‌ها هم بسیاری از بیماران چشم انتظار دریافت خدمات درمانی مورد نیاز هستند.

براساس این گزارش، برای اولین بار در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۹۱ نفر در پرتغال به علت ابتلا به کرونا جانشان را از دست دادند و به این ترتیب تعداد قربانیان کرونا در پرتغال به ۱۱۰۱۲ نفر رسیده است.

پرتغال به عنوان یک کشور کوچک اروپایی با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت در حال حاضر حدود ۱۰۸۰۰ مبتلای به کرونا دارد و ورود نوع جدید و خطرناک کرونا هم به این کشور به چالشی جدید تبدیل شده است. پرتغال بر اساس جمعیت خود جزو کشور‌هایی است که تعداد مبتلایان به کرونا در آن بسیار بالا بوده است و در دوازده روز گذشته دولت برای مقابله با کرونا تعطیلی سراسری در این کشور اعلام کرده بود.

وزیر بهداشت هم در مصاحبه‌ای گفت اکنون مدیریت منابع انسانی برای مقابله با بحران کرونا به چالشی در این کشور تبدیل شده است. وی گفت این وضع برای ما غیرقابل تصور بود.

همزمان با افزایش بی سابقه تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در پرتغال، آلمان گروهی از متخصصان بهداشت و درمان خود را به این کشور اعزام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار