غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی کاهش می‌یابد

 رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با نفوذ سامانه بارشی از امروز به استان آذربایجان شرقی غلظت آلاینده‌های جوی کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، امیدفر رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: نفوذ سامانه بارشی  بارش‌های قابل توجهی نخواهد داشت اما به علت وزش باد که در برخی مواقع شدید خواهد بود از میزان غلظت آلاینده‌های جوی به ویژه در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی کاسته می‌شود.

او گفت: سامانه بارشی جدید از امروز تمام استان آذربایجان شرقی  را فرا می‌گیرد و فردا بیشترین فعالیت آن در نیمه جنوبی استان به ویژه شهر‌های مراغه، میانه، هشترود و چاراویماق خواهد بود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این سامانه اوایل شنبه از استان خارج می‌شود، گفت: فعالیت این سامانه در نواحی گرمسیر استان به صورت باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف همراه با مه است.

امیدفر با بیان اینکه با نفوذ این سامانه دمای هوای استان ۲ تا سه درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد،گفت: این سامانه در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها موجب بروز کولاک، یخبندان و اختلال در تردد خودرو‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار