آذربایجان شرقی قابلیت تولید ۴۰ درصد خودرو‌های تجاری را دارد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به وجود کارخانجات فعال اعم از قطعه‌ساز و مجموعه‌ساز آذربایجان شرقی قابلیت تولید ۴۰ درصد خودرو‌های تجاری را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، امین زاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در بازدید گروه کارشناسی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از توانمندی‌های استان آذربایجان‌شرقی به منظور ایجاد قطب سوم خودروسازی  با بیان اینکه واحد‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی قابلیت پاسخگویی به نیاز صنعت خودروسازی کشور را دارند، گفت: آذربایجان شرقی با وجود ظرفیت‌های ارزشمند در این حوزه می‌تواند به عنوان قطب سوم خودروسازی کشور مطرح شود.

امین زاده تبدیل استان به قطب سوم خودروی کشور را جزو برنامه‌های توسعه صنعتی استان برشمرد و گفت: طی دو سال گذشته جلسات متعددی در این مورد به ریاست استاندار آذربایجان شرقی و دبیری سازمان صنعت معدن و تجارت استان برگزار شده است.

او تحقق این امر را یکی از مهمترین مطالبات استان در سفر مقام عالی وزارت صمت به آذربایجان شرقی دانست و گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به عنوان متولی این موضوع از سوی وزارت صنعت  معدن وتجارت به منظور پیگیری و بررسی توانمندی‌های استان معرفی شده  است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی بررسی توانمندی و ظرفیت‌های استان در تامین قطعات لازم برای ساخت خودرو را از اهداف سفر نمایندگان ایدرو به استان عنوان کرد و افزود: در جلسات آتی نتایج بازدید‌ها و بررسی‌های فنی تا تحقق این امربا جدیت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.