وزش باد شدید و گردوخاک زاهدان را فرا می گیرد

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از بعدازظهر شبنه وزش باد شدید و گردوخاک زاهدان و برخی نواحی مرکزی استان را فرا می گیرد.

دوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش این باد شدید و گردوخاک تا بعدازظهر یکشنبه ادامه دارد.

او افزود: منطقه اثر وزش باد شهرستان های زاهدان، خاش، مهرستان، سراوان، تفتان، سوران، ایرانشهر، دلگان و ایرانشهر است و شهرهای بزمان و نصرت آباد نیز درگیر این شرایط می شوند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی در شهرها و محورهای مواصلاتی، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی از جمله پیامدهای وزش این باد شدید است.

کلیم توصیه کرد: از سفرهای غیر ضروری در محدوده فعالیت وزش باد خودداری شود و از فعالین بخش عمرانی و کشاورزی از استحکام بناهای در حال احداث و سازه های گلخانه ای و تمامی سازه های موقت و غیر موقت اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار