اضافه خدمت در انتظار مشمولانی که غیبت غیر موجه دارند/ جریمه ۱۶ میلیون تومانی صاحبان مشاغل برای استخدام مشمولان غایب

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره محرومیت‌های مشمولان غایب، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره محرومیت های مشمولان غایب، اظهار کرد: مشمولان خدمات سربازی ، در موعد مقرر که به سن سربازی برسند، در کشور ما یعنی وارد سن ۱۹ سالگی شوند، باید وضعیت خدمتشان را تعیین تکلیف کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشمولان در حال ادامه تحصیل هستند که معافیت تحصیلی میگیرند، گفت: کسانی که به هر دلیلی به خدمت سربازی نیایند و غیبت غیر موجه داشته باشد و در دوره مقرر اعلام نکنند، در دوران سربازی اضافه خدمت می‌گیرند.

سردار مهری افزود: مشمولانی که از یک روز تا سه ماه غیبت داشته باشند ۳ ماه اضافه خدمت، مشمولانی که بیش از ۳ ماه غیبت داشته باشند ۱۸۰ روز غیبت (غیبت پشت دفترچه) برای آنها لحاظ می شود.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد: اما اگر در دوران خدمت خوب رفتار کنند، فرمانده از آنها راضی باشد و مشکل انضباطی نداشته باشند دو سوم و یا همه مدت غیبت بخشیده می ‌شود.

وی گفت: طبق مصوباتی که مجلس داشته است، افرادی که غیبت سربازی دارند، محرومیت‌هایی که در تسهیلات بانکی، شرکت در انجمن‌ها و انتخابات برای آن‌ها درنظر گرفته شده است، هنگام خروج از کشور هم محدودیت دارند و استخدام غایبان خدمت در دستگاه‌های دولتی ممنوع است.

سردار مهری بیان کرد: کلیه شرکت‌ها و کارخانه‌های خصوصی بنابر ماده ۶۳ قانون، اگر مشمول غایب را به کار گرفتند جریمه می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد:صاحبان مشاغل در صورت استخدام سرباز غایب باید حدود ۱۶ میلیون تومان جریمه پرداخت کنند که اگر برای بار دوم تکرار شد جریمه آن ها دو برابر می شود و برای بار سوم مدیر آن کارگاه خصوصی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

سردار مهری گفت: مشمولانی که نمی‌خواهند در سال‌های اول، به خدمت بروند باید دلیل موجه برای خدمت داشته باشند و بهتر است مشمولان وظیفه از همان ابتدا وضعیت خدمت خود را تعیین تکلیف کنند.

وی ادامه داد: همچنین از اول آذر ماه سال ۹۹ برای سربازان متاهل مساعدت‌هایی از جمله ۲ ماه کسری برای این افراد و به ازای هر فرزند ۳ ماه کسری در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: به افراد متاهل مانند کادر‌های انتظامی حق کادری تعلق میگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
ووی ترسیدم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۱۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
بگیرید همشونو بیارید خدمت جیگرمون خنک شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
خیار کیلو ۲۷ هزار تومنه تو داری در مورد چی حرف میزنی، آدم زنده زنده بمیره به نفعشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
آخه من با سی و دو سال سن چطور بیام خدمت کنم هزاران مشکلات دارم شما به جای اینکه فکری برای ما بکنید دارید بدبخت تر مون میکنید یه معافیتی بزارید تا ما دیگه از این مشکل راحت بشیم آخه منی که ۱۳ ساله نرفتم به چه درد میخورم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۰۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
خب دیگه باس از همون اول میرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
خخخخخخخ همش تهدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
با خرید و فروش سربازی عدالت اجتماعی لکه دار شد و ظلم بزرگی به مردم شد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
دلیل اصلی غیبت، رفتار بد با سربازهاست. خدمت کردن به کشور خیلی خوب هست و هیچ بدی هم نداره. اما چرا سربازی که در حال خدمت به کشور هست باید مدام بهش توهین بشه و حتی وسط شهر کتک بخوره؟ آیا توهین شنیدن و کتک خوردن سربازها جزو خدمت محسوب میشه یا سودی به حال کشور داره؟ آیا جوانی که سالها درس خونده و کتاب ورق زده و حالا به عنوان سرباز مشغول خدمت به کشور هست، حقش اینه که بهش توهین بشه یا کتک بخوره؟ کاش این همه معافیت های عجیب و غریب همشون حذف میشد اما در عوض یک قانون کامل و جامع برای رفتار درست با سربازها تعیین میشد تا هیچکس جرئت نکنه به سرباز توهین کنه یا کتک بزنه. مطمئنم در اون صورت هیچ سرباز غایبی وجود نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۶:۵۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
خیلی نامردیه من هر بار مجبورم بخاطر اینکه معافیت تحصیلی دارم و سربازی نرفتم همش دفترچه بیمه ام رو با هزار بدبختی تمدید کنم تازه اگه دانشگاه نرم دیگه بیمه نیستم و باید پول درمان رو آزاد بدم یه ویزیت ساده الان شده 50 تومن. من مریضی دارم چرا سر بیمه دانشجوهارو اذیت می کنید اسم خودتونو گذاشتین مسلمون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
کاش کار گیر بیاد !به جهنم جریمه را می پردازیم. ما که نفهمیدیم فایده این سربازی چیه!
Netherlands
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
خدمت سربازی فقط برا اقشارضعیف جامعه است.آخه تو نظام جمهوری اسلام هم تبعیض؟؟بخدابچه پولدارا وآقازاده ها خدمت نرفت بعدش باپول وپارتی معاف شدن...توخانواده ما5نفربودیم رفتیم خدمت ولی همسایمان که بچه پولداربودن هر3نفرشون خدمتشون خریدن.این کجاش عدالته؟هیشکی هم پاسخگو نیست.ماهم خدایی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام با برداشتن خدمت اجباری خدمت حرفه‌ای جایگزین بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
با سربازا بد رفتاری میشه نمیام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
دانشگاه ها تعطیله مدرک صادر نمیکنن ما بریم سربازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
شمافکر کنید:
یه سربار غایب خارج نمیتونه بره
وام نمیتونه بگیره
عضو هیچ انجمنی نمیتونه بشه...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
پول که نداریم بریم خارج از کشور سوادم ندارم برم کاندید بشم شغل دولتی هم پارتی میخواد اونم بخاطر سوادم بهم شغل نمی‌دن پس نتیجه میگیریم کارت پایان خدمت بدرد من نمیخوره با این حساب هزار سال غیبت بزنین نمیام خدمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
استخدام غایبان خدمت در دستگاه‌های دولتی ممنوع است خیلی شغل دولتی هست که بخوان با کارت پایان خدمت استخدام کنن برو حاجی دلت خوشه ها کو شغل دولتی پیدا کردی خبر بده
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۱۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
بهرحال بخوای نخوای باید بیای نیای فراری حساب میشی بعد یه سال
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
فک کنم این بار هزارم هستش که اینارو میگید !!! دقیقا دنبال چی هستید؟ آدمی که سی و چند سالشه و ده سال هم غیبت داره و الان هم به اندازه خودش گرفتاری در زندگیش داره نمیاد خدمت ،به جای این حرفا یه معافیتی خریدی چیزی بذارید تکلیف سن بالاها رو مشخص کنید
آخرین اخبار