ادامه تظاهرات در طرابلس لبنان

رسانه‌های خبری از ادامه تظاهرات در طرابلس لبنان و افزایش خشونت‌ها در این شهر خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، گزارش‌ها از ادامه تظاهرات در شهر طرابلس لبنان حکایت دارد؛ به طوری که سرعت خشونت‌ها از سوی تظاهر کنندگان افزایش یافته است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، شهر طرابلس وارد مرحله‌ای دشوار در قبال خشونت‌هایی شده است روزانه در حال افزایش است. در سومین روز از درگیری‌ها در طرابلس، این شهر در برابر خشونت‌های خیابانی قرار دارد که این کشور را درآستانه فروپاشی اجتماعی و بهداشتی قرار داده است.

گزارش‌ها از سرعت رو به افزایش درگیری‌ها میان نیرو‌های امنیتی که از «سرای طرابلس» (مفر حکومتی) حفاظت می‌کردند، از یکسو و معترضان ازسوی دیگر حکایت دارد. این در حالی است که شماری از جوانان به سرای طرابلس از ورودی خاص وارد شدند که با پاسخ شماری از نیرو‌های امنیتی که در حال حمایت از سرای طرابلس با تیراندازی هوایی بودند، مواجه شدند.

همچنین میدان «عبدالحمید کرامی» شاهد تجمع‌هایی از سوی شماری از معترضان بود که به بستن مسیر‌هایی اقدام ورزیده بودند که طرابلس را به بیروت مرتبط می‌کرد؛ همچنانکه شماری از مسیر‌هایی را که طرابلس را به عکار متصل می‌کرد، مسدود شده بود.

بیشتر درگیری‌ها در مقر دولتی طرابلس متمرکز بود. جوانان معترض نیز یک خودروی متعلق به نیرو‌های امنیتی را به آتش کشیدند و تلاش آنان برای ورود به این منطقه، با گاز‌های اشک‌آور و بمب‌های دودزا ناکام ماند.

نیرو‌های امنیتی طرابلس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که معترضان، بمب‌های دستی به سمت این نیرو‌ها پرتاب کردند که به زخمی شدن نه نفر از آنان از جمله سه افسر شده است. حال یکی از این افسرها، وخیم گزارش شده است.

سخنان «حسان دیاب» رئیس دولت پیشبرد امور لبنان و «سعد حریری» مأمور تشکیل کابینه این کشورسبب گردید که بر دامنه اعتراضات افزوده شود و درگیری با نیرو‌های امنیتی افزایش یابد.

این در حالی است که الحریری ضمن متهم کردن گروه‌های سیاسی مدعی شده که شاید طرف‌هایی در پشت اعتراضات طرابلس قرار داشته باشند که به دنبال آن هستند تا از این طریق پیام‌های سیاسی ارسال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار