برگزاری جشنواره فیلم مستند «یادگار»

مدیرکل ارشاد استان قزوین گفت: جشنواره فیلم مستند یادگار با هدف ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،اسماعیلی مدیرکل ارشاد استان قزوین گفت: جشنواره فیلم مستند یادگار در سه بخش مستند ایران یادگار، میراث معنوی و جایزه میراث فرهنگی قزوین با مشارکت سازمان سینمایی کشور و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به محور‌های ارسال مستند اضافه کرد: سه محور اصلی این جشنواره شامل مسابقه سینمای مستند ایران یادگار، بخش میراث معنوی (میراث ناملموس) و بخش جایزه میراث فرهنگی قزوین می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: مسابقه مستند ایران یادگار در سه گروه؛ مستند‌های کوتاه (تا ۴۰ دقیقه) مستند‌های نیمه بلند از (۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و مستند‌های بلند (بالای ۷۰ دقیقه) برگزار می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به شرکت کنندگان این جشنواره اضافه کرد: جشنواره ویژه فیلم سازان بوده و فیلم سازان باید در قالب مقررات عمومی و موارد فنی مربوط به فیلم و مستند سازی آثار خود را ضبط و ارسال نمایند.

این مسئول با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: معرفی ظرفیت میراث فرهنگی برای تولید آثار فیلم و مستند، نگاه ویژه به موضوعات میراث فرهنگی، توجه به سینما و فیلم به عنوان رسانه برتر، حمایت از سینماگران فعال و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه با استفاده از ترویج مبانی فرهنگی از اهداف این جشنواره می‌باشد.

اسماعیلی در خصوص مهلت ارسال آثار و زمان برگزاری جشنواره گفت: مخاطبین و شرکت کنندگان در این جشنواره میتوانند تا ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ آثار خود را به آدرس yadegarfilmfestival.ir برای ما ارسال کنند و زمان برگزاری جشنواره ۲۶ الی ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ می‌باشد.

مدیرکل ارشاد استان قزوین با اشاره به جایزه این جشنواره اضافه کرد: آثاری که با موضوع میراث فرهنگی استان ساخته شده، در این بخش مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و به فیلم برگزیده نشان زرین راژیا اهدا خواهد شد.

اسماعیلی در ادامه گفت: این نشان شامل یک دیپلم افتخار و مبلغی به عنوان هدیه (متناسب به رتبه برنده و جایگاه قرارگیری در مستند اعم از کارگردان تا بازیگر) متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار