بهره برداری از ۲ طرح بیابان زدایی در خوزستان

 ۲ طرح بیابان زدایی در قالب طرح نهالکاری و مدیریت رواناب در آیینی با دستور رییس جمهوری در خوزستان بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیین بهره برداری از طرح‌های نهالکاری و مدیریت رواناب، روز پنجشنبه به صورت ویدیوکنفرانس با حضور رییس جمهوری در کانون‌های گرد و غبار ماهشهر برگزار شد.

کوروش کیانی مدیرکل منابع طبیعی خوزستان گفت: طرح‌های بیابان زدایی این استان شامل طرح نهالکاری در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در سطح ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان‌های اهواز، کارون، ماهشهر و هویزه بوده است.

او  افزود: طرح مدیریت رواناب در سطح ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار بوده که تا پایان سال به ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار می‌رسد که اعتبار این طرح‌ها در مجموع ۳۱۰ میلیارد ریال است.

کیانی بیان داشت: ۲۲۳ هزار هکتار از ۳۵۰ هزار هکتار وسعت کانون‌های گرد و غبار (با منشاء رسی) در خوزستان با اجرای طرح‌های مرطوب کاری، نهالکاری، بوته کاری، مدیریت رواناب، قرق و مدیریت چرا در دولت تدبیر و امید تثبیت شده و برای مابقی عرصه‌ها نیز با همکاری موسسه تحقیقات جنگل‌ها برنامه ریزی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد: کاداستر اراضی استان در دستور کار بوده و از ۶.۴ میلیون هکتار در خوزستان تاکنون ۱.۵ میلیون هکتار کاداستر و حدگذاری اجرا شده است و ۹۰۰ هزار هکتار از طرح کاداستر استان خوزستان در سال ۹۹ انجام شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.