معاون استاندار اردبیل:

اردبیل جزو ۱۰ استان اول کشور در ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: اردبیل در ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری جزو ۱۰ استان اول کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در آیین گرامیداشت سالروز تاسیس امور اراضی گفت: در سه سال اخیر استان در توسعه و ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری کشاورزی از ۱۰ استان آخر کشور به ۱۰ استان اول ارتقا پیدا کرده است.

او بیان کرد: استفاده بی رویه از آب در کشاورزی به کاهش ذخایر آبی منجر می‌شود که اصلاح فرآیند آبیاری برای جلوگیری از کاهش این ذخایر باید انجام گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: خاک و زمین منشأ سخاوت، برکت و نعمت‌های مختلفی برای بشر است و حیات انسان به لحاظ تغذیه و سلامت در گرو آن است.

عزیزی افزود: زمین به لحاظ قوانین و مقررات یا دارای کاربری زراعی و باغات و یا جنگل و مرتع که انفال محسوب می‌شود، بوده و مسئولیت اراضی زراعی و باغی با مدیریت امور اراضی در استان‌ها است.

او با اشاره له تهدیدات اراضی زراعی و باغی، تغییر کاربری‌های بی رویه و غیر مجاز را از جمله این تهدیدات ذکر کرد.

معاون استاندار اردبیل تصریح کرد: در این خصوص حتی در رابطه با تغییر کاربری‌های دارای مجوز نیز باید خاک کشاورزی آن اراضی جمع آوری و مجددا در همان محل یا جای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

عزیزی خرد شدن اراضی به بهانه مالکیت را از دیگر تهدیدات حوزه کشاورزی دانست و افزود:این اقدام نیز موجب بالا رفتن هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی و غیراقتصادی شدن فعالیت در این بخش می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.