رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران تأکید کرد؛

رفع اطاله دادرسی و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق در محاکم تهران

جعفری بر رفع اطاله دادرسی و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق در محاکم تهران در راستای سیاست‌های تحولی قوه قضاییه تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه شورای معاونین دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با حضور یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در جلسه به ارائه نکات مهم و راهبردی در جهت بهبود کیفیت عملکرد و اجرای سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه، دادگستری کل استان تهران و محاکم شهر تهران در چهارچوب سند تحول قضایی پرداخت و گفت: برنامه جدید دادگستری تهران در قوه قضاییه به صورت ویژه دیده شده که دارای تعریف و آثار وضعی خوبی است و به تبع آن با عملیاتی شدن برنامه محاکم، قطعاً خدمات بیشتر و ارزنده‌تری ارائه خواهد شد.

جعفری گفت: انتظار ما این است که معاونت اجرای احکام محاکم تا پایان سال بر روی عملکرد کیفی و کمی واحد‌های اجرای احکام متمرکز شود که بتوانیم نتیجه مطلوب و روبه رشدی نسبت به گذشته داشته باشیم.

رئیس کل محاکم تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: با توجه به تأکید ریاست قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری تهران تأکید داریم تا بر کیفیت و اتقان آرا توجه ویژه و راهبردی شود و در کنار آمار کمی، اتقان آراء و کیفیت در آرای صادره را سرلوحه قرار دهیم.

جعفری سند تحول قضایی را یک سند کارآمد با بررسی کامل کارشناسی و علمی و تخصصی خواند که با مشارکت مشاورین و دکترین فقه و حقوق با مطالعات گسترده، تصویب و ابلاغ شده است.

وی گفت: انتظار داریم سرپرستان و معاونین محاکم تهران این سند را به صورت عملیاتی در دستور کار خود قرار داده و با برنامه ریزی و ارائه طرح عملیاتی در پی اجرایی کردن آن باشند تا در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به اهداف مهم این سند راهبردی دست یابیم.

وی گفت: رفع اطاله دادرسی و تعیین تکلیف نسبت به پرونده‌های معوق در راستای سیاست‌های تحولی قوه قضاییه یکی از دغدغه‌هایی است که با تلاش مدیران قضایی ساماندهی به این نوع پرونده‌ها و برنامه ریزی هرچه بیشتر در جهت رفع اطاله دادرسی با سازو کار قانونی امیدواریم مرتفع شود.


بیشتر بخوانید


رئیس کل محاکم تهران در ادامه به حفظ شاًن و جایگاه همکاران محترم قضایی و اداری با نگاه سالم سازی محیط کار اشاره کرد و افزود رفع کمبود‌ها و نیروی انسانی، نظارت بر شعب و دفاتر دادگاه‌ها با برنامه ریزی هفتگی، ماهانه و سر زده در برنامه‌های مستمر حوزه‌ی ستادی محاکم قرار دارد.

وی همچنین کاهش گله مندی و انتقادات از مجتمع‌های قضایی تهران در چند ماه گذشته، فعالیت بیشتر واحد ارشاد و معاضدت قضایی در راستای تکریم ارباب رجوع، تأسیس مجتمع قضایی ویژه امور زندانیان در زندان اوین در راستای رفع اطاله دادرسی و کاهش جمعیت کیفری را از جمله دستاورد‌های تلاش‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر دانست.

رئیس محاکم تهران در نشست شورای معاونین در خصوص پیگیری جدی برای عملیاتی شدن راه اندازی دو مجتمع قضایی غرب تهران و شعب ویژه، کاهش میزان موجودی پرونده‌ها تا پایان سال ۹۹، مکلف کردن مدیران سیستم به آموزش به صورت تخصصی به تفکیک شعبات و دفاتر، اختصاص تعداد قابل توجهی کار آموز قضایی با سمت دادرس علی البدل مختص به شعب حقوقی در محاکم تهران، متمرکز کردن ارجاع به صورت سیستمی گزارشی را ارائه کرد.

در این نشست معاونین قضایی رئیس کل محاکم تهران و همچنین سرپرستان مجتمع‌های قضایی به بیان نقطه نظرات و مسائل و مشکلات موجود پرداختند که ضمن بررسی مسائل در خصوص رفع پاره‌ای از آن‌ها راهکار‌های لازم ارائه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار