هوای اراک در ۹ بهمن ماه همچنان ناسالم

آلودگی هوای اراک در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اعلام کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک ۱۶۰ و ناسالم برای تمام گروه‌ها و آلاینده مسئول در حال ذرات کمتر از دو ونیم میکرون است.

براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۹۹/۱۱/۹ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، برابر با عدد ۱۲۶ بوده و آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ٢/٥میکرون بوده است.

بر اساس پیش بینی هواشناسی استان مرکزی به دلیل سکون نسبی هوا و وارونگی دما پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی امروز هم در استان افزایش خواهد یافت.

در شرایط ناسالم هوا تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از تردد در فضای باز جدا خودداری کنندو سایر افراد از فعالیت‌های سنگین خارج از منزل اجتناب نمایند.

دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها در این شرایط ضروری است؛ و باید از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی و مانند آن خودداری شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.