گزارش یک سازمان حقوقی درباره جنایت‌های متجاوزان در یمن

سازمان حقوق زن و کودک گزارشی درباره جنایت‌های متجاوزان، محاصره یمن و تاثیر آن بر زنان و کودکان یمنی منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، سازمان حقوق زن و کودک در کنفرانس مطبوعاتی در صنعا گزارشی درباره جنایت‌های متجاوزان، محاصره یمن و تاثیر آن بر زنان و کودکان یمنی و شرایط انسانی و معیشتی این کشور منتشر کرد.

در این گزارش آمده است: تعداد قربانیان تجاوز‌هایی که ائتلاف آمریکایی - سعودی از آغاز جنگ تحمیلی بر یمن تا اواخر ماه ژانویه ۲۰۲۱ علیه کودکان و زنان مرتکب شده به ۶ هزار و ۱۹۰ کشته و ۶ هزار و ۸۹۸ زخمی رسیده است. همچنین بر اثر استفاده از سلاح‌های ممنوعه در سطح بین الملل در این تجاوز‌ها تعداد افرادی که دچار نقص عضو شده اند یا ناقص الخلقه به دنیا می‌آیند ۸ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش همچنین آمده است: میزان سوء تغذیه در طول سال‌های تجاوز ۲۰۰ درصد افزایش یافته که بر اثر محاصره و تجاوز به یمن است. ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از کودکان زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه شده اند. این در حالی است که جمعیت کل کودکان یمنی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. این بدان معنی است که ۴۷ درصد کودکان دچار سوء تغذیه شده اند.

تعداد مرگ و میر نوزادن نیز ۲۷ نوزاد از هر هزار نوزاد است. تقریبا ۳۰ هزار نوزاد در سال ۲۰۱۹ فوت کرده اند این بدان معنی است که در هر ساعت ۳ نوزاد می‌میرند.

سازمان حقوق زن و کودک در گزارش خود تاکید کرد: تعطیلی فرودگاه بین المللی صنعا به محدود شدن آزادی میلیون‌ها نفر و تعطیلی ناوگان هوایی و بسته شدن راه امداد و نجات یمن و تجارت با این کشور منجر شد و بحران انسانی یمن را تشدید کرد و به مرگ ۸۰ هزار بیمار یمنی که نیاز به مداوا در خارج از این کشور داشتند، منتهی شد. بیش از ۴۵۰ هزار بیمار هم اکنون برای مداوا نیاز به سفر خارج دارند که در میان آن‌ها ۱۲ هزار بیمار کلیوی هستند که به پیوند فوری کلیه نیاز دارند. همچنین بیش از ۶۵ هزار بیمار که از غده‌های سرطانی رنج می‌برند و تعداد زیادی از آن‌ها زن و کودک هستند به دلیل بسته بودن فرودگاه صنعا با خطر مرگ مواجه هستند. همچنین ساختمان‌های آموزشی و مدارس خسارت دیده در یمن به ۳ هزار و ۶۵۲ واحد رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار