تاکید عراق بر تقویت توانمندی امنیتی در مبارزه با تروریسم

رئیس جمهور عراق بر اهمیت تقویت توانمندی‌های دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی این کشور برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه نیوز، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز (پنجشنبه) بر اهمیت تقویت توانایی‌های دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای مقابله با تروریسم در این کشور تأکید کرد.

دفتر اطلاع رسانی رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: برهم صالح در کاخ السلام در بغداد میزبان کمیسیون امنیتی و دفاعی پارلمان به ریاست «محمد رضا آل حیدر» نماینده عراقی بود.

در این دیدار طرفین درباره تحولات امنیتی در کشور و حوادث تروریستی اخیر و انجام اقدامات لازم برای محافظت از امنیت و ثبات شهروندان گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه، برهم صالح بر ضرورت ادامه جنگ با تروریسم که تهدیدی برای امنیت کشور و امنیت شهروندان است، تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق تقویت دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و توسعه توانایی‌های آن‌ها در مواجهه با چالش‌های امنیتی و ادامه فشار بر هسته‌های خاموش گروه تروریسی داعش که سعی در ایجاد بی ثباتی در برخی از شهر‌ها را دارند، ضروری عنوان کرد.

برهم صالح در این دیدار تاکید کرد: نباید در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی کوتاهی کرد و بستن روزنه‌هایی که ممکن است راهی برای بازگشت گروهک‌های جنایتکار و فعالیت‌های تروریستی آن‌ها باشد ضروری است، زیرا باعث تهدید امنیت شهروندان و دامن زدن به اختلافات فرقه‌ای می‌شود.

رئیس جمهور عراق پیش‌تر اعلام کرده بود که جهان و منطقه با چالش‌های مشترک تروریسم و افراط گرایی و تشدید تنش‌هایی که بر امنیت و ثبات جهانی تاثیر می‌گذارد، روبرو هستند. مقابله با این چالش‌ها و حفظ امنیت و ثبات نیازمند همکاری بین المللی است.

در همین راستا؛ «امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس مسائل امنیتی عراق در خصوص ورود تروریست‌های داعش از طریق کاروان‌های آمریکایی به کشور و انتقال عناصر تروریستی در پایگاه‌های سوریه و عراق هشدار داده بود.

او گفت: تحرکات آمریکایی‌ها میان عراق و سوریه همراه با تهدید‌ها و حملات تروریستی در مرز و به دنبال آن حملات تروریست‌های داعش در داخل عراق است.

الساعدی اعلام کرد: تداوم حضور نیرو‌های بیگانه داخل عراق تهدیدی امنیتی برای کشور به شمار می‌رود و تمامی نشانه‌ها حاکی از این است که ورود تروریست‌ها به عراق به دست نیرو‌های آمریکایی است که مابین عراق و سوریه و برعکس بدون هیچ نظارتی در حرکت هستند.

این کارشناس امنیتی پیشتر در خصوص تلاش‌های آمریکا برای بازآموزش عناصر و سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در پایگاه «التنف» در استان حسکه در شمال شرق سوریه و نزدیک به مرز عراق با هدف فرستادن آن‌ها به عراق از طریق پایگاه عین الاسد هشدار داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار