سبحانی فر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

هزینه باری یا مسافری؛ موضوع رایزنی شرکت پست و راه آهن

معاون وزیر ارتباطات درباره جزئیات ارسال مرسوله‌های پستی از طریق قطار به استان‌های کشور توضیحاتی را ارائه داد.

رمضانعلی سبحانی‌فر معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر جزئیات و نحوه ارسال مرسولات پستی از طریق ریل به استان‌های کشور اظهار کرد: ما یک بخشی از بار را تلاش کرده‌ایم از طریق ریل و قطار جابه‌جا کنیم و درحال‌ حاضر با واگن‌های توشه قطار مسافربری بارها را جا‌به جا می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: در نشست‌هایی که با مسئولان راه‌آهن داشتیم، به لحاظ اینکه باید از ظرفیت راه‌آهن استفاده بیشتری شود، بنابر این شد بار از جاده به راه آهن برود و هزینه ها را هم کاهش دهد.

وی با بیان اینکه انتقال مرسوله از طریق قطار برای منافع ملی مهم است گفت: با این کار نه تنها از سوخت استفاده نمی‌شود، بلکه جاده هم از بین نمی‌رود و باید به این موضوع نگاه ملی داشته باشیم.

ارسال خرده‌بار با قطار مسافربری

سبحانی‌فر بیان کرد: طبق آخرین نشست‌ها قرار بر این بود که از قطار‌های مسافری استفاده کنیم و به جای جابجایی مسافر، خرده بار با قطار جابجا شود، چراکه وزن خرده‌بار سبک است.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: متاسفانه قیمت‌هایی که در نهایت راه‌آهن به ما داد، حتی از هزینه جاده هم بالاتر بود و همین موضوع توجیه اقتصادی برای ما ندارد.

وی از رایزنی و مکاتبه مجدد با راه‌آهن خبر داد و گفت: در حال رایزنی هستیم تا ارسال این موضوع را هم برابر هزینه‌های مسافری محاسبه کنند.

سبحانی‌فر ادامه داد: اگر با هزینه‌های مسافری محاسبه شود، برای ما توجیه اقتصادی دارد، در غیر این صورت توجیه اقتصادی ندارد و متاسفانه نمی‌توانیم از این ظرفیت به صورت اختصاصی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: بنای ما بر این است که قطار اختصاصی پستی راه افتد، البته راه آهن باید با ما به این توافق برسد که برابر قیمت مسافری هزینه‌ها محاسبه شود. در حال حاضر ۲ برابر هزینه مسافر، هزینه این نوع مرسوله‌ها بر ما تحمیل می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار