وقوع زمین لرزه ۴.۹ ریشتری در فاریاب کرمان/خسارت جانی گزارش نشده است

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر دقایقی قبل شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان را لرزانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر در عمق ۲۱ کیلومتری زمین، ساعت ۱۹ و ۳۴ دقیقه و ۳۴ ثانیه، فاریاب در جنوب استان کرمان را لرزانده است.

زمین لرزه فوق در موقعیت ۲۸.۱۵ شمالی و ۵۶.۹۳ شرقی رخ داد.

این رخداد طبیعی در ۳۰ کیلومتری فاریاب، ۳۵ کیلومتری هرمزگان و ۵۴ کیلومتری زیارتعلی هرمزگان به ثبت رسیده است.

تا این لحظه گزارشی از خسارات احتمالی دریافت نشده است.

نیک نفس ،فرماندار شهرستان فاریاب با اشاره به این زمین لرزه گفت: تاکنون گزارشی از خسارت جانی زلزله ۴.۹ ریشتری فاریاب در استان کرمان داده نشده و تمام دهیاران در آماده‌باش هستند.

ارزیابی منطقه زلزله زده فاریاب

علی نیک نفس، فرماندار شهرستان فاریاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: تیم ارزیابی برای بررسی خسارت ناشی از زمین لرزه شهرستان فاریاب در منطقه زلزله زده حضور دارند.

او افزود: این زمین لرزه در ارتفاعات هرمزگان هم مرز با استان کرمان در کوه‌های زهمکان و موردان اتفاق افتاده است.

نیک نفس تصریح کرد: ستاد بحران شهرستان فاریاب و ارزوییه در آماده باش کامل هستند و تیم ارزیابی وارد منطقه زلزله زده شده است.

ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان اعلام کرد:با توجه به بررسی‌های انجام شده این زمین لرزه تا کنون برای مناطق مسکونی استان فاقد تبعات وخسارت بوده است.

زمین لرزه در مناطقی از هرمزگان احساس شده است

مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگانی گفت: زمین لرزه مناطق زیارتعلی، سرگز و کوشاه شمالی در شهرستان‌های رودان و حاجی آباد هرمزگان را لرزاند.

حسن زاده افزود:گروه‌های ارزیاب بلافاصله به منطقه اعزام شده اند و در حال بررسی منطقه هستند.

او گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه بررسی خسارت‌های احتمالی طول خواهد کشید و پس از جمع بندی هر گونه خسارت احتمالی گزارش خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری کانون این زمین لرزه در عمق ۲۱کیلومتری زمین در ۳۰کیلومتری فاریاب (کرمان) ۳۴کیلومتری سرگز (هرمزگان) و ۵۳کیلومتری زیارتعلی (هرمزگان) بوده است.

شدت و زمان زلزله زیاد بود که بر اثر آن مردم در این شهرستان وحشت‌زده شدند،این زمین لرزه در شهرستان جیرفت نیز احساس شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار