تولید تراشه فوق‌العاده فناوری 5G توسط مدیاتک

مدیاتک با تولید مودم 5G فوق‌العاده سریع به نام M80 تحولی عظیم در این صنعت ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کوالکام و مدیاتک امسال تراشه‌های جدید 5G خود را معرفی کردند، اما رقابت بین این دو شرکت به دلیل تولیدکننده تراشه تایوانی یعنی مدیاتک که به تازگی یک پردازنده 5G کاملا جدید به نام M80 تولید کرده‌، کمی پیچیده شده‌ است. برخلاف Dimensity 1100 و 1200، تراشه جدید 5G مدیاتک یعنی 5G M80 دارای یک مودم فوق‌العاده سریع 5G است که از mmWave پشتیبانی می‌کند. در واقع M80 اولین مدل 5G مدیاتک است که از سرعت زیاد در ساختارهای غیر مستقل (NSA) و مستقل (SA) پشتیبانی می‌کند.


بیشتر بخوانید


مشخصات مودم فوق‌العاده سریع M80

مدل 5G می‌تواند به حداکثر میزان 7/67 Gbps در downlink و 3/76 Gbps در uplink برسد. این برنامه همچنین از دو سیم کارت 5G، دو شبکه 5G NSA و SA و صدای دوگانه از طریق رادیوی جدید (VoNR) برای اتصال پایدار پشتیبانی می‌کند. با استفاده از مودم جدید M80، مدیاتک می‌خواهد ورود خود را به بازار 5G در ایالات متحده انجام دهد كه در بسیاری از موارد پشتیبانی از شبكه‌های زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave اجباری است. با وجود این واقعیت که شبکه‌های mmWave به اندازه شبکه‌های معمولی 5G مساحت ندارند و نمی‌توانند به ساختمان‌ها نفوذ کنند، در نوع خود سریعترین است.

تولید تراشه فوق‌العاده فناوری 5G توسط مدیاتک

مودم M80 از ارائه آخرین استانداردهای شبکه 5G، فناوری‌های 5G UltraSave مدیاتک که از قابلیت‌های گسترده‌ای در زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی برخوردار هستند، استفاده می‌کند. همچنین به لطف فناوری دیگری که در داخل مودم تعبیه شده است، M80 به طور منظم در حالت آماده به کار متصل باقی می‌ماند حتی در صورت عدم فعالیت داده نیز به کار خود ادامه می‌دهد. از مودم M80 5G مدیاتک می‌توان در داخل تلفن‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، نقاط اتصال Mi-Fi و دستگاه‌های اینترنت اشیا استفاده کرد.

انتظار می‌رود اولین تلفن‌های هوشمند مجهز به مودم M80 5G در اواخر سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار