جدیدترین گزارش رگولاتوری از وضعیت اپراتورها منتشر شد

رگولاتوری با انتشار فصلنامه سی و پنجم آماری از وضعیت اپراتورهای تلفن همراه در کشور را اعلام کرد که ایرانسل با بیشترین درصد در صدر این جدول است.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس داده‌های موجود در آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، سهم بازار ایرانسل از ۴۲.۷۷ درصد در سه‌ ماهه دوم ۱۳۹۹، به ۴۳.۳۳ درصد در سه‌ ماهه سوم افزایش یافته است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در هر فصل، گزارشی رسمی را با عنوان «فصل‌نامه آماری» منتشر و در آن، اطلاعاتی مانند تعداد خطوط واگذار شده، تعداد مشترکان فعال، ضریب نفوذ و سهم بازار اپراتور‌های تلفن همراه را اعلام می‌کند.


بیشتر بخوانید


جلد سی‌و‌پنجم فصل‌نامه آماری، جدیدترین نسخۀ این گزارش است که آمار مربوط به سه‌ ماهه سوم سال ۱۳۹۹ را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، در سه‌ماهه سوم سال ۱۳۹۹، مشترکان فعال ایرانسل ۵۵میلیون و ۲۹۷هزار و ۶۱۸ مشترک، مشترکان فعال همراه اول ۶۸میلیون و ۱۷۵هزار و ۶۵۶ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۴میلیون و ۱۵۱هزار و ۶۷۷ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتور‌ها در سه ماهه سوم سال نیز ۱۲۷میلیون و ۶۲۴هزار و ۹۵۱مشترک بوده است.

در سه‌ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ نیز، مشترکان فعال ایرانسل ۵۳میلیون و ۵۷۶هزار و ۲۴۲ مشترک، مشترکان فعال همراه اول ۶۷میلیون و ۵۱۷هزار و ۱۳۵ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۴میلیون و ۱۶۵هزار و ۱۴ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتور‌ها در سه ماهه دوم سال نیز ۱۲۵میلیون و ۲۵۸هزار و ۳۹۱ مشترک بوده است.

براساس داده‌های ارائه شده در فصل‌نامه‌های آماری رگولاتوری، «سهم بازار» اپراتور‌های دیگر در سه‌ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ برای همراه اول ۵۳.۹۰ درصد و برای رایتل ۳.۳۲ درصد و در سه‌ ماهه سوم سال ۱۳۹۹، برای همراه اول ۵۳.۴۲ درصد و برای رایتل ۳.۲۵ درصد بوده است. به این ترتیب، در فاصلۀ زمانی سه‌ ماهه دوم تا سه‌ ماهه سوم امسال، ایرانسل تنها اپراتوری بوده که سهم بازار افزایشی داشته است و دو اپراتور دیگر، شاهد کاهش سهم بازارشان بوده‌اند.

در ادامه جدول مقایسه اپراتورها را مشاهده می‌کنید:

جدیدترین گزارش رگولاتوری از وضعیت اپراتورها منتشر شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار