اردکانیان خبر داد؛

صرفه جویی ۲۵۰ میلیون مترمکعبی سوخت در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی

وزیر نیرو گفت: ما در کشور ۳۰ هزار مگاوات واحد‌ سیکل ترکیبی احداث کرده‌ایم که هر واحد آن ۲۵۰ میلیون متر مکعب در بخش گاز صرفه‌جویی می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در  آیین افتتاح ٨ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در استان‌های فارس و اردبیل که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: هفته چهلم به ایستگاه‌های فارس و اردبیل رسید و خوشبختانه تا به امروز از ۲۵۰ پروژه، ۲۲۷ پروژه با سرمایه گذاری ۶۴ هزار میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

او ادامه داد: همچنین امروز ۸ پروژه ملی صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وزیر نیرو بیان کرد: بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در استان اردبیل با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور، بالابردن راندمان نیروگاه، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی محیط زیست افتتاح می‌شود.

اردکانیان تصریح کرد: در اوایل انقلاب در کشور ۱۹ سد داشتیم، ولی امروز به ۱۹۴ سد مخزنی به مدار رسیده است و قرار است تا پایان سال ۲۰۰ سد برسیم.

او گفت: همچنین قرار است امروز در استان اردبیل اولین واحد بخار سیکل ترکیبی سبلان به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات افتتاح شود.

وزیر نیرو افزود: در استان فارس نیز با سرمایه‌گذاری ۴۷۳ میلیارد تومان، ۷ پروژه صنعت آب و برق شامل دو نیروگاه خورشیدی، نصب و راه‌اندازی و مدیریت شبکه فیبر نوری برای تامین برق، بهبود کیفیت توان و کاهش تلفات، تعدیل بار ترانسفورماتور‌های موجود پست، تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار پست‌های مجاور و بهبود پایداری شبکه ۶۳ کیلوولت افتتاح خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: همچنین در استان فارس ۴ پروژه صنعت آب شامل دو سد تنظیمی ملاصدرا و تنگ خمار، دو پروژه تصفیه‌خانه آب و فاضلاب نیز در شهر‌های فسا و صدرا به بهره‌برداری می‌رسد.

اردکانیان گفت: ما در کشور ۳۰ هزار مگاوات واحد‌های سیکل ترکیبی احداث کرده‌ایم که هر واحد آن ۲۵۰ میلیون متر مکعب در بخش گاز صرفه‌جویی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار