کیفیت تولیدات صنعتی با فناوری داخلی افزایش می‌یابد

یک شرکت فناور خدمات حوزه بازرسی تولیدات و صنایع را با استفاده از تجهیزات ایران‌ساخت و روش‌های بومی ارائه می‌دهد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یافته‌های دانشی وتجربه بازار نشان داده است محصولاتی که از سد بازرسی کیفی و ارزیابی‌های فنی عبور می‌کنند، نسبت به تولیدات مشابهی که این ارزیابی‌ها را پشت سر نمی‌گذارند یا نتایج مطلوبی کسب نمی‌کنند بازاری پایدارتر و فروش درخورتوجه‌تری را تجربه می‌کنند.

اهمیت بازرسی و آنالیز محصولات، تا جایی است که صنایع بزرگ و تولیدکنندگان انبوه، بخش اختصاصی را در زنجیره ارزش خود به این حوزه اختصاص می‌دهند یا از شرکت‌های فعال در این حوزه کمک می‌گیرند.

ارائه خدمات بازرسی فنی نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی دانش‌بنیان پیشرفته، دقیق و کاربرانی است که در حوزه خود متخصص باشند. این خدمات اکنون توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی به صنایع ارائه می‌شود.

تجهیزات و روش‌های بومی بازرسی تولیدات

حیدر خوشدل نیت مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سیناآزمای بندر از ارائه خدمات سنجش و آنالیز فرآورده‌های صنایع گفت و اظهار کرد: در این مجموعه دانش‌بنیان خدماتی به صنایع، پژوهشگران و فعالان فناور و پژوهشگر ارائه می‌شود که با کمک آن بتوانند ضمن ارزیابی کیفیت و مؤلفه‌های اولویت‌دار برای محصولات یا پژوهش‌هایشان، در مسیر پیشرفت گام بردارند.

این فعال فناور، ارائه خدمات بازرسی و کیفیت‌سنجی با کمک تجهیزات و روش‌های بومی را بخش عمده فعالیت‌های این شرکت دانست و گفت: صنعت خودروسازی به عنوان یکی از فناورترین و گسترده‌ترین صنایع کشور به وجود تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی مطابق با استاندارد‌های روز دنیا نیازمند است.

خوشدل‌نیت با اشاره به بهره‌مندی از فناوری‌ها، روش‌ها و تجهیزات بومی استاندارد برای بازرسی در صنایع گوناگون ادامه داد: بر همین اساس، با توجه به اهمیت پرکاربرد صنعت خودرو تلاش کردیم با استفاده از تجهیزات تست ایران‌ساخت و روش‌های مطابق استانداردها، ارزیابی و کنترل کیفیت خودرو موفق را دریافت کنیم. فعالان فناور این مجموعه، قادر به بازرسی خودرو‌های وارداتی و تولید داخل سبک وسنگین، نیمه سنگین و انواع تریلر‌ها هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به استفاده از این تجهیزات برای سنجش کیفیت تولیدات داخلی و محصولات وارداتی گفت: تولیدکنندگان دانش‌بنیان، صاحبان صنایع و وارد کنندگان با دانش تخصصی بازرسی و اندازه کمیت، کیفیت و چگونگی ارائه کالا‌های تولید شده نظارت دقیق انجام می‌دهد تا محصول واردشده به بازار از کیفیت لازم برخوردار باشد.

کیفیت‌سنجی تولیدات ایران‌ساخت و نمونه‌های وارداتی

این فعال فناور، بازرسی پیش از حمل را یکی دیگر از فعالیت‌های این شرکت دانست و گفت: این خدمات برای شرکت‌ها و صنایع وارد کننده اهمیتی بالا دارد و ارزیابی مشخصات اختصاصی کالا با تجهیزات دقیق، آزمون و گواهی صادر می‌شود.

خوش‌دل نیت ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که فناوران این شرکت دانش‌بنیان در آن حوزه توانمند هستند، آزمون تولیدات الکتروموتور و همچنین تجهیزات شنیداری از جمله بوق است. همچنین در حوزه زیست‌محیطی این توانمندی وجود دارد که کود، سموم، آب و خاک مورد سنجش و کیفیت سنجی قرار گرفته یا از لحاظ مواد موجود، تحلیل شود.

این فعال فناور بیان کرد: تولید باتری نیازمند رعایت استانداردها، الزامات و بهره‌گیری از فناوری‌های گوناگونی است که صحت سنجی و اریابی کیفیت آن، خود به تجهیزات فناورانه و روش‌های آزمایشگاهی پیشرفته نیاز دارد. در این مجموعه ارزیابی کیفیت تولیدات ساخت داخل با هدف ارتقای کیفیت این محصولات ارائه می‌شود.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.