پیش صرفه‌جویی سالانه ۲۳۰۰ میلیون لیتر بنزین آزادراه غدیر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی شده است در بیست سال اول بهره‌برداری از آزادراه غدیر، صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین محقق شود.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی  درباره آخرین وضعیت آزادراه غدیر گفت: این آزادراه که به نوعی نقش پدافند غیرعامل هم برای استان‌های البرز و تهران را ایفا می‌کند، ‌با مشارکت ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و پیمانکاری قرارگاه و سرمایه‌گذاری ۳۰ درصدی دولت، مراحل نهایی را می‌گذارند و تقریباً تکمیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه غدیر ‌شریان حیاتی استان‌های تهران، البرز و قزوین ‌ است، گفت: این مسیر آزادراهی بر سر چهار راه کریدورهای ترانزیتی شرق ـ غرب و شمال ـ جنوب قرار دارد و در رشد ترانزیت عبوری از کشور مثمر ثمر است.

 آزادراه ‌۱۵۸ کیلومتری غدیر ‌۶۰ کیلومتر رمپ و لوپ دارد

وی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی به طول ۱۵۸ کیلومتر دارای دو باند و ۶ خط عبور و عرض ۳۷ متر است، اضافه کرد: این مسیر آزادراهی ۶۰ کیلومتر رمپ و لوپ دارد و با این حساب طول کل پروژه آزادراه حدود ۲۲۰ کیلومتر است.

خادمی اضافه‌کرد: آزادراه غدیر از آبیک در تقاطع آزادراه ‌قزوین-کرج آغاز می‌شود و پس از گذشت از تقاطع ماهدشت با آزادراه تهران-ساوه و آزادراه تهران-قم تقاطع دارد و به محدوده چرمشهر در آزادراه قم گرمسار متصل می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه این مسیر آزادراهی در قالب چهار قطعه ساخته شد، اظهار داشت: این مسیر آزادراهی چهار تقاطع ریلی نیز دارد و از چهار خط‌آهن هم عبور می‌کند.

 کاهش ۱۱۰ دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه نیمه‌سنگین در آزادراه غدیر

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأثیر آزادراه‌ها در کاهش سوانح رانندگی، صرفه‌جویی در زمان سفر، مدیریت بار ترافیکی، ارتقاء ایمنی سفر و کاهش مشکلات زیست محیطی را از دستاوردهای آزادراه غدیر عنوان کرد.

وی افزود: کاهش متوسط ۹۰ دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و کاهش متوسط ۱۱۰ دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه نیمه سنگین از مزایای این مسیر آزادراهی است.

پیش‌بینی صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل‌

خادمی توسعه آزادراه‌ها در کاهش مصرف سوخت را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: پیش‌بینی شده است در بیست سال اول بهره‌برداری از این پروژه صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتر گازوئیل محقق شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزایش ظرفیت ترافیک خروجی های غربی و جنوبی و شرقی تهران را از مزایای اجرای آزادراه جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر عنوان کرد.

وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده ها و گازهای گلخانه‌ای و زیست‌محیطی در کلانشهرهای تهران و کرج و کاهش تولید چهار و نیم میلیون تن دی اکسید کربن در بیست سال اول بهره‌برداری از مهمترین دستاوردهای آزادراه غدیر است.

سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی و ارزش ۷ هزار میلیارد تومانی آزادراه غدیر

خادمی گفت: این پروژه طبق برنامه زمانبندی از سال ۹۴ آغاز شد و امروز آماده بهره برداری است، پروژه طبق برنامه پیش رفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین ارزش روز پروژه را ۷ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در این پروژه یک هزار میلیارد تومان از‌ سوی دولت و ۲ هزار میلیارد تومان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا هزینه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، آزاد راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار