مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد مطرح کرد؛

حذف آگهی ها، روزنامه‌ها را نابود می‌کند!

همایون امیرزاده مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد نسبت به مصوبه حذف الزام نهاد‌های دولتی از سفارش آگهی به مطبوعات واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون امیرزاده مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مصوبه حذف الزام نهاد‌های دولتی از سفارش آگهی به مطبوعات گفت: از سال ۱۳۳۶، براساس مفاد قانونی مشخصا براساس ماده ۱۴ و بند ماده ۱۳ قانون برگزاری مناقصات و مزایده‌های دولتی، تمام مجموعه‌های دولتی موظف شدند که مزایده و مناقصه‌های خود را در ۲ یا ۳ مرحله در روزنامه‌های کثیر الانتشار منتشر کنند تا اینکه در تاریخ ۲۵ بهمن در هیات محترم وزیران براساس ماده واحده مربوط به آئین نامه نحوه و دستگاه‌های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی، موضوع انتشار مکتوب مزایده و مناقصه‌ها را حذف کردند و فقط الکترونیکی شد.

وی افزود: پیرامون این موضوع واکنش‌های مختلفی را از سوی اهالی رسانه داشتیم. البته خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی واکنش نشان داد و بلافاصله آقای وزیر نامه‌ای را خطاب به آقای جهانگیری ارسال کردند که ۳ موضوع مهم را دربرمی‌گیرد. اعتراض مطبوعاتی‌ها هم حرف درستی است. در مجموع الان سالانه بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ روزنامه کثیرالانتشار داریم که از این آگهی‌ها نزدیک به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان بهره مند می‌شوند. در کنار آن ۷۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان هم یارانه سالانه مطبوعات است.

امیرزاده توضیح داد: موضوع آگهی‌ها از سالیان گذشته و در سال ۸۳ هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفت و مجدد این اختیار را به وزارت ارشاد دادند که قوانین مربوط به آگهی‌ها را تعبیر کند.

وی ادامه داد: امیدواریم در اولین فرصت و جلسه مربوطه، دوباره این مصوبه در دستور کار قرار بگیرد. الان بخش الکترونیکی داریم، اما آگهی‌های مکتوب اضافه خواهد شد و وزارت ارشاد پیشگام شده و تصریح کرده که این مصوبه به آینده مطبوعات به خصوص رسانه‌های مکتوب آسیب خواهد زد. قطعا بدون کارشناسی وزارت ارشاد نباید تصویب می‌شد و امیدواریم به کمک مجموعه دولت این مغایرت‌های قانونی رفع شود.

مدیر کل روابط عمومی وزارت ارشاد تاکید کرد: انتظار این است که دولت در حمایت از رسانه‌ها پیشگام باشد، باید مشخص شود که رسانه‌های مکتوب را لازم داریم یا خیر، در حاشیه کرونا مسائل حرفه‌ای را درگیر کرده یقینا آگهی‌های الکترونیکی نمی‌تواند نیاز‌ها را برطرف کند و این به مسیر خود باید بازگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار