نتانیاهو: پرونده فساد مالی من ساختگی و در حال فروپاشی است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده پرونده فساد مالی او جعلی و در حال فروپاشی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نخست وزیر رژیم صهیونیستی معتقد است دادگاه فساد مالی او ساختگی و فاقد مصداق بیرونی است.

بنیامین نتانیاهو، که پرونده قطوری را به اتهام ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت به نام خود دارد، می‌گوید آنچه به عنوان اتهام به او منسوب می‌شود جعلی است و دادگاه قضایی او پیش از آنکه به نتیجه‌ای دست یابد از هم فروخواهد پاشید.

نخست وزیررژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال که آیا به دنبال مصونیت برای متوقف کردن دادگاه خود است، گفت که من چنین درخواستی را مطرح نکرده ام و نیازی به این کار نخواهم داشت، زیرا این پرونده‌های سورئال و ساختگی در حال فروپاشی هستند و هرچه پیش می‌رود، ساختگی بودنشان بیشتر به نظر می‌رسد. او با استناد به گفته وکلای خود، موضوع "ارعاب شاهدان" و "آغاز تحقیقات علیه خود بدون تأیید دادستان کل" را پیش کشید.

نتانیاهو همچنین انتقاداتی را که از طرف حزبش به او وارد شده مبنی بر اینکه نمی‌تواند در زمان محاکمه در سمت نخست وزیری باقی بماند هدف قرار داد. وی در یادآوری اقداماتش مدعی شد:من میلیون‌ها واکسن آورده ام. چهار توافقنامه تاریخی را امضا کردم. من در برابر ایران قاطعانه ایستاده ام. ما در همه جبهه‌ها به آن‌ها ضربه می‌زنیم. من اقتصاد را به رشد می‌رسانم. کاری که من می‌توانم ظرف یک ساعت انجام دهم، یائیر لاپید [رهبر مخالف در کنست] قادر به انجام آن در طول زندگی نیست.

در ۸ فوریه جلسات دادگاهی نتانیاهو در دادگاه قدس اشغالی از سر گرفته شد، زیرا زمان اندکی به برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمان در ۲۳ مارس باقی مانده است. نتانیاهو به دلیل اتهامات مالی مجبور شد به جز نخست وزیری همه پست‌های خود در کابینه را کنار بگذارد. صهیونیست‌ها یک بحران سیاسی درازمدت را تجربه می‌کنند، زیرا آن‌ها به سمت برگزاری چهارمین انتخابات خود ظرف دو سال گذشته می‌روند که ناشی از سقوط ائتلاف راست میانه نتانیاهو است.

در صورت محکومیت این سیاستمدار ۷۰ ساله صهیونیست، ممکن است به جرم رشوه خواری تا ۱۰ سال و به دلیل کلاهبرداری و نقض اعتماد تا سه سال زندان در انتظارش باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار