عزل تعدادی از دهیاران مازندرانی

تعدادی از دهیاران مازندرانی که با متخلفین ساخت و ساز‌های غیرمجاز همکاری کرده بودند عزل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران صبح امروز سه شنبه در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز گفت: ۸۰ دهیار روستا‌های استان که با متخلفین ساخت و ساز‌های غیرمجاز همکاری کرده بودند توبیخ و تعدادی از آن‌ها عزل شدند.

او با بیان اینکه برخورد قانونی با دهیاران و شهردارانی که با متخلفین ساخت و ساز‌های غیرمجاز همکاری دارند، ادامه خواهد داشت، بر لزوم برخورد قانونی با بنگاه‌های غیرمجاز املاک نیز تاکید کرد و افزود: زمین‌های کشاورزی مازندران نباید به خانه دوم گردشگران تبدیل شود.

رازجویان ادامه داد: دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف هستند انشعابات موقت آب، برق و گاز ساختمان‌هایی که سه سال از نصب انشعابات آنان گذشته و مالکین اقدامی برای دریافت پروانه ساخت نکردند را قطع کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: مدیران و مسئولان که انشعابات ساخت و ساز‌های غیرمجاز را جمع آوری نکنند متخلف محسوب شده و با آنان برخورد‌های قانونی خواهد شد.

او از ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست استان خواست نسبت به حفظ و احیای اراضی جدیت بیشتری داشته باشند و به مصوبات مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز عمل کنند.

معاون استاندار مازندران افزود: ادارات صنعت، معدن و تجارت و دهیاران نیز بنگاه‌های مشاور املاک غیرقانونی را که عامل اصلی تفکیک و فروش زمین‌های کشاورزی هستند را شناسایی و برخورد قانونی کنند.

سازمان امور اراضی کشور در گزارش رسمی اعلام کرده بود ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی مازندران ۲۵ سال گذشته تغییر کاربری داده شده است و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی شمال کشور در معرض تهدید تغییر کاربری قرار دارند.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.