مقابله با شیوع و گسترش کرونا در میدان میوه و تره بار

میادین میوه و تره بار یکی از پررفت و آمدترین مکان‌هاست و برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، رعایت نکات بهداشتی در این اماکن الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حقیقی معاون فرماندار و جانشین رئیس ستاد کرونای شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه میادین میوه و تره بار شیراز به عنوان مرکز تجمع انسانی و برخورد چهره به چهره مسافران شهر‌های مختلف و استان‌های جنوبی کشور، پتانسیل بسیار بالایی برای انتقال و همه‌گیری ویروس کرونا را داراست، گفت: لازم است در راستای پیشگیری از انتشار و گسترش ویروس کرونا، مجموعه اقدامات پیشگیرانه با قوت اجرایی شود.

او با تاکید بر ضرورت رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونای شهرستان در میدان میوه و تره بار شیراز، مصوبات این ستاد که در راستای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کروناست را لازم الاجرا برشمرد و افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده اجباری از ماسک و عدم تبادل پول نقد، از مهم‌ترین مصوبات ابلاغی ستاد کروناست که مسئولیت کامل رعایت و اجرای دقیق این مصوبات بر عهده سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز است.

حقیقی ادامه داد: عدم رعایت اصول بهداشتی توسط غرفه‌های میدان میوه و تره بار، تخلف محسوب شده و واحد‌های صنفی متخلف بدون اخطار پلمب شده و از فعالیت تجاری آنان تا اطلاع ثانوی جلوگیری خواهد شد. 

او، اتحادیه میوه فروشان را ملزم به نظارت بر رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی ابلاغی از سوی مراکز بهداشت در کل میدان دانست و تاکید کرد: سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز مکلف است ناظر بهداشتی تمام وقت را برای نظارت بر عملکرد میدان تعیین و منصوب کند و ستاد کرونای شهرستان این موضوع را به جد دنبال خواهد کرد.

حقیقی، حلقه مفقوده در ساماندهی میدان تره بار را عدم احراز هویت شاغلان میدان و افرادی که برای خرید و فروش تردد دارند برشمرد و بر ضرورت صدور کارت شناسایی برای کارکنان ثابت شاغل در میدان تاکید کرد.

جانشین رئیس ستاد کرونای شهرستان شیراز، نظارت بر ورود و خروج خودروها، معابر و شریان‌های اصلی میدان و رعایت بهداشت عمومی را از مهمترین وظایف سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری برشمرد و یادآور شد با کمک نیرو‌های انتظامی مستقر در میدان، نظارت و بازرسی طی شب‌های آتی تشدید و با هرگونه تخلف برخورد خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شیراز بر مشارکت و هم افزایی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری و اتحادیه میوه فروشان در اجرای هر چه دقیق‌تر مصوبات ستاد کرونا تاکید و اظهار کرد: از فعالیت فروشندگان، خریداران و رانندگان بدون ماسک تحت هر شرایطی جلوگیری خواهد شد و ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک تخلف محسوب شده و با خاطیانی که سلامت خود و همشهریان عزیز را به مخاطره می‌اندازند، برخورد خواهد شد.

حقیقی در پایان از بازدید‌های سرزده اکیپ‌های گشت مشترک نظارت و بازرسی ستاد کرونا، متشکل از نمایندگان مراکز بهداشت، سازمان میادین و مشاغل شهرداری و نماینده فرمانداری، در شب‌های آتی خبر داد و تاکید کرد: کلیه مسائل بهداشتی میدان و ایرادات موجود احصاء و تذکر داده خواهد شد و در صورت مرتفع نشدن نواقص اعلامی ظرف مدت یک هفته، ایرادات به صورت مکتوب به ستاد استانی کرونا و هیئت تخلفات استان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار