رژیم صهیونیستی دو تن از سران حماس را بازداشت کرد

بنا به اعلام منابع فلسطینی، نظامیان رژیم صهیونیستی دو تن از برجسته‌ترین رهبران جنبش مقاومت اسلامی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد روز سه شنبه دو تن از برجسته‌ترین رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را در کرانه باختری بازداشت کردند.

منابع محلی در شمال شهر نابلس به آناتولی گفتند که ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته یاسر منصور و عدنان عصفور را پس از یورش به منازل آن‌ها در این شهر دستگیر کرد. منصور و عصفور از برجسته‌ترین رهبران حماس در کرانه باختری هستند و تاکنون چندین بار راهی زندان‌های رژیم صهیونیستی شده اند.

به تازگی محافل حماس نگرانی خود را از آغاز گسترده بازداشت اعضای خود از سوی رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات سراسری در فلسطین اعلام کرده اند. در هفته‌های اخیر اشغاگران رژیم صهیونیستی برخی از رهبران حماس را در کرانه باختری احضار کرده و به آن‌ها درباره هرگونه مشارکت در روند انتخابات هشدار دادند.

با این حال روز گذشته رئیس دفتر سیاسی حماس از رئیس جمهور ترکیه خواست برای برگزاری انتخابات در قدس بر رژیم صهیونیستی فشار آورد. اسماعیل هنیه در نامه‌ای خطاب به رجب طیب اردوغان، وی را در جریان نتایج مذاکرات قاهره میان گروه‌های فلسطینی قرار داد. وی در این پیامی تصمیم حماس برای حرکت به جلو در مسیر آشتی را با برگزاری انتخابات عمومی در سه مرحله قانونی، ریاست جمهوری و شورای ملی فلسطین تأیید کرد.

انتخابات فلسطین قرار است در ۳ مرحله انتخابات پارلمانی در ۲۲ مه، ریاستی در ۳۱ ژوئیه و انتخابات شورای ملی در ۳۱ اوت برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار