برگزاری نخستین جشنواره فتومونتاژ در مشهد

نخستین جشنواره فتومونتاژ در مشهد با هدف کمک به ارتقای زندگی معلولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم کاظمی مسئول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی سازمان بهزیستی در اختتامیه جشنواره فتومونتاژ در مشهد گفت:برنامه شهر‌های بدون مانع در استان‌های کشور اجرا می‌شود

او در خصوص شهر‌های بدون مانع افزود: با استانداری‌ها برای شناسایی ظرفیت این شهر‌ها هماهنگی کامل شده و کار روی این شهر‌ها آغاز شده است.اولین شهر انتخاب شده، یزد می‌باشد که جلسه‌ی هماهنگی در استانداری یزد برگزار شده و به‌زودی پروژه‌ی بزرگی در این شهر آغاز می‌شود.
این مسئول  همچنین از ورود مناسب‌سازی دستگاه‌ها در شاخص‌های جشنواره‌ی شهید رجایی خبر داد و گفت: این مصوبه موجب شده دستگاه‌ها ساختمان‌هایشان را دسترس‌پذیر کنند و در حال حاضر ۷۰ درصد دستگاه‌ها این کار را انجام داده‌اند.

او  عدم فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در سطح مسئولان و مردم را از «مشکلات اساسی بحث مناسب‌سازی» عنوان کرد و گفت: خیلی از افراد حتی در سطح مسئولین میانی استان‌ها و کشور هنوز تصور می‌کنند مناسب‌سازی، خاص افراد دارای معلولیت است و تفکرشان بر مبنای همین باور شکل گرفته است.


کاظمی تصریح کرد: فرمانداری را سراغ داریم که می‌گوید شهر من هیچ معلولی ندارد پس چرا مناسب‌سازی انجام دهیم و شهرداری داشته‌ایم که می‌گفت مگر چند معلول در روز از مترو استفاده می‌کنند که بخواهیم مترو را مناسب‌سازی کنیم.


وی تأکید کرد: این باور به این دلیل شکل گرفته که این گروه از مسئولین و بسیاری از مردم، شناختی نسبت به موضوع ندارند و تصور می‌کنند مناسب‌سازی فقط خاص معلولین است در حالی که افراد دارای معلولیت فقط یکی از گروه‌های بهره‌مند از این دسترس‌پذیری می‌باشند.


مسئول دبیرخانه‌ی ستاد مناسب‌سازی بهزیستی کشور در خصوص وضعیت مناسب‌سازی مشهد گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر، اتفاقات خوبی در مشهد افتاده و اگر کسی وضعیت چند سال پیش را با وضع فعلی مقایسه کند این تفاوت را بخوبی درمی‌یابد.
وی در مورد جشنواره فتومونتاژ - "چشمان کاملا باز" -گفت: برگزاری این جشنواره، فرهنگ مناسب‌سازی را اشاعه می‌دهد وکمک زیادی به جا افتادن این مهم در ذهن عموم مردم دارد.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.