فرامرز رستگار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تله کام فرصتی خوب برای استارتاپ‌ها است / پاویون‌های اختصاصی برای شرکت‌های دانش بنیان تدارک دیده شد

رئیس سندیکای صنعت مخابرات کشور در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران جوان درباره نمایشگاه تله کام ۹۹ توضیحاتی را ارائه داد.

نمایشگاه تله کام با حضور شرکت‌های فناوری، اپراتور‌های همراه و شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات، هرساله برگزار می‌شود و با توجه به شرایط کرونایی و لزوم رعایت شیوه نامه بهداشتی و همینطور رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زمان برگزاری این نمایشگاه تاکنون دوبار تغییر یافت و از مهرماه به دی ماه و بعد به اسفندماه رسید. بیست و یکمین نمایشگاه تله کام از تاریخ ۵ تا ۸ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حضور در این نمایشگاه برای فعالان صنعت مخابرات و ارائه دهنده سرویس‌های اینترنتی، فرصتی برای معرفی خود و تکنولوژی‌های جدید مخابراتی است که در آینده قصد ارائه آن را دارند.


بیشتر بخوانید


تحریم مانع حضور شرکت‌های خارجی است

پیرامون کم و کیف برگزاری این نمایشگاه با فرامرز رستگار، رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند گفت:" در این نمایشگاه شرکت‌های تولیدکننده و خدمات فنی مهندسی ایرانی، زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و اپراتور‌های بزرگ کشور در این نمایشگاه هستند. ما در مجموعه خودمان مستقیما با شرکت‌های خارجی در ارتباط نیستیم، ولی شرکت‌هایی هستند که با شرکت‌هایی خارجی همکاری دارند و در این نمایشگاه حضور دارند، به دلیل تحریم شرکت‌های خارجی در تله کام یا نمایشگاه‌های دیگر حضور پیدا نمی‌کنند و با اسم خودشان در نمایشگاه حضور ندارند، اما با شرکت‌های ایرانی همکاری دارند. "

تله کام فرصتی خوب برای استارتاپ‌ها است / تحریم مانعی برای حضور شرکت‌های خارجی / پاویون‌های اختصاصی برای شرکت‌های دانش بنیان تدارک دیده شد

پاویون‌هایی برای حضور استارتاپ‌ها

رستگار درباره شرکت‌های استارتاپی شرکت کننده در تله کام توضیح داد:" طبیعتا شرکت‌هایی که وابسته به سندیکا هستند، شرکت‌های تولیدکننده بزرگ و صاحب نام تولید صنایع مخابراتی هستند، منتها در نمایشگاه تله کام پاویون‌هایی تدارک دیده شده تا شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی بتوانند در آنجا حضور داشته باشند. این پاویون‌ها مربوط به صندوق نوآوری و شکوفایی است که فضایی را برای حضور استارتاپ‌ها آماده کرده و از آن‌ها حمایت می‌کنند. در این پاویون صندوق نوآوری و شکوفایی بیشتر از ۲۰ شرکت استارتاپی و دانش بنیان حضور دارند. "

وی ادامه داد:" پاویون دیگری هم با نام پارک فناوری ارتباطات و اطلاعات است که مختص حوزه ICT است که به پارک سجاد هم معروف شده، این پارک زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. "

تله کام فرصتی خوب برای استارتاپ‌ها است / تحریم مانعی برای حضور شرکت‌های خارجی / پاویون‌های اختصاصی برای شرکت‌های دانش بنیان تدارک دیده شد

حضور ۱۱۰ شرکت در تله کام ۹۹

رستگار درباره تعداد شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه گفت:" تاکنون و براساس ثبت نام‌هایی که صورت گرفته حدود ۱۱۰ شرکت برای حضور در تله کام ثبت نام کردند و انتظار می‌رود که این تعداد تا روز آخر بیشتر هم بشود. "

به گفته رئیس سندیکای صنعت مخابرات شرکت‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات حاضر در این نمایشگاه بدین شرح هستند: شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه فضایی، پارک فناوری ICT شرکت پست و پست بانک.

رستگار درباره حضور استان‌ها در این نمایشگاه گفت:" بعضی از شرکت‌هایی که در تله کام حضور دارند، شرکت‌هایی هستند که کارخانه‌هایشان در استان‌های کشور است و به طبع این شرکت‌ها و مجموعه‌های استانی هم در نمایشگاه حضور دارند. "

پرداخت هزینه شرکت بر عهده خود شرکت‌ها است

وی درباره هزینه حضور در نمایشگاه نیز توضیح داد:" هر شرکتی که بخواهد در این نمایشگاه شرکت کند باید هزینه مختص خودش را بپردازد، چه شرکت‌های دولتی و چه شرکت‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات. فقط شرکت‌های استارتاپی و دانش بنیانی که در پاویون صندوق نوآوری و شکوفایی هستند، حدود ۱۰ درصد از هزینه نمایشگاه را می‌پردازند و باقی هزینه‌ها را صندوق نوآوری تقبل می‌کند. البته این شرکت‌ها قبلا توسط این صندوق انتخاب شده و بعد از تحقیق و تایید در این پاویون حضور پیدا می‌کنند. "

تله کام فرصتی خوب برای استارتاپ‌ها است / تحریم مانعی برای حضور شرکت‌های خارجی / پاویون‌های اختصاصی برای شرکت‌های دانش بنیان تدارک دیده شد

شرکت در تله کام فرصتی خوب برای دانش بنیانی‌ها

رئیس سندیکای صنعت مخابرات در خصوص تاثیر حضور شرکت‌های استارتاپی و دانش بنیان در تله کام بر آینده این شرکت‌ها گفت: "این نمایشگاه دو منظوره است، شرکت‌هایی که دستاوردی دارند و تولید کننده هستند؛ برای نمایش و عرضه محصولاتشان در تله کام حضور پیدا می‌کنند. گروه دیگر شرکت‌های مصرف کننده عمده مانند شرکت مخابرات، شرکت ارتباطات زیر ساخت و اپراتور‌ها هستند که در اصل خریدار محصولات هستند نیز در این نمایشگاه حضور دارند و ضمن آشنایی با دستاورد‌های جدید، برنامه‌های آتی خودشان را نیز ارائه می‌دهند، یعنی هر برنامه توسعه‌ای و تجهیزات مورد نیاز خودشان را اعلام می‌کنند و این فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌های نوپا و دانش بنیان است تا با نیاز‌های کشور در این حوزه آشنایی پیدا کنند. "

وی افزود:" در ضمن شرکت‌های استارتاپی با شرکت‌های بزرگ تولید کننده آشنا شده و می‌توانند با آن‌ها قرار همکاری بگذارند، چون معمولا استارتاپ‌ها خودشان نمی‌توانند برای پروژه‌های بزرگ قرارداد ببندند و در تله کام می‌توانند با مشارکت با شرکت‌های بزرگتر کارشان را جلو ببرند و وارد بازار کار بشوند، این همکاری هم به نفع شرکت‌های بزرگ است که در هزینه تحقیق صرفه جویی و از ظرفیت استارتاپ‌ها استفاده می‌کنند و هم شرکت‌های دانش بنیان پروژه‌های بزرگ را تجربه می‌کنند. "

گفتنی است، حضور عموم با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در این نمایشگاه آزاد است.

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار