بیش از ۳۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان عضو هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر در ۷۸ کتابخانه عمومی این استان عضویت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حامد زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت:در حال حاضر از ۷۸ کتابخانه موجود در سیستان و بلوچستان ۶۲ کتابخانه نهادی و ۱۶ باب مشارکتی است.

او کمبود زیربنا‌های کتابخانه‌ای را از جمله مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: زیربنای کتابخانه به ازای هر ۱۰۰ نفر از جمعیت استان ۶۰ سانتی مترمربع است که براساس سند نهضت مطالعه مفید و افق سال ۱۴۰۴ باید این میزان به هشت مترمربع برای هر ۱۰۰ نفر برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۲۴۳ هزار و ۶۵۹ جلد کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

او با اشاره به برنامه تجلیل راویان بالندگی بیان کرد: ۲ نفر از راویان بالندگی به مناسبت چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی در زاهدان تجلیل شدند.

زارعی ادامه داد: استفاده از ظرفیت شعر و هنر می‌تواند مفاهیم انقلاب را بدون واسطه به مخاطب ارائه دهد و با او ارتباط برقرار کند و از این فرصت برای ترویج گفتمان انقلاب استفاده کرد.

او با اشاره به کمبود‌های موجود در زمینه کتابخانه‌ها در سیستان و بلوچستان گفت: این کمبود‌ها در زمینه سخت افزاری نظیر زیربنا، تعداد کتابخانه‌ها، کتاب‌ها و هم در زمینه نرم افزاری نظیر کامپیوتر، سیستم‌های جدید کتابخانه‌ها و ارتباطات اینترنتی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ضروریست در کنار گسترش زیر ساخت‌های کتابخانه‌ای در استان همه دستگاه‌ها همکاری کنند تا با ارائه مشوق‌ها، زیباسازی کتابخانه‌ها برای ایجاد انگیزه و فرهنگ سازی سرانه مطالعه افزایش یابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار