فلسطین خواستار موضع گیری شورای امنیت در برابر اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی شد

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل اقدام شورای امنیت سازمان ملل در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل علیه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در شورای امنیت طرح دعوی کرد.

ریاض منصور روز گذشته در نامه‌ای به اعضای شورای امنیت یادآور شد افزایش اقدامات غیرقانونی اسرائیل باعث بدتر شدن اوضاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شده است.

نماینده فلسطین در سازمان ملل با اشاره به اینکه الحاق سرزمین‌های اشغالی هدف نهایی رژیم صهیونیستی است، از شورای امنیت خواست که گام‌های مشخصی را در راستای قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل بردارد.

پیشتر نیز اتحادیه عرب از جامعه جهانی خواسته بود موضعی عملی و قاطع برای تامین حمایت بین المللی از ملت فلسطین که در معرض جنایات جنگی هستند، اتخاذ کند.

این اتحادیه اعلام کرده بود: فلسطین نیازمند تعیین مسئولیت کیفری برای رژیم صهیونیستی و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل که مرتبط با پایان دادن به اشغالگری و اعطای آزادی و استقلال به فلسطینیان است، می‌باشد.

همچنین چندی پیش بیش از ۸۰ نماینده پارلمان انگلیس از احزاب مختلف مجلس عوام و مجلس اعیان در نامه‌ای از دومینیک راب، وزیر امور خارجه این کشور خواسته بودند برای رژیم صهیونیستی مشخص کند که مناسبات دو طرف در سایه چنین تجاوزاتی نمی‌تواند به صورت عادی ادامه داشته باشد.

رژیم صهیونیستی اما در سایه انفعال و سکوت جامعه جهانی با پشتوانه دوستان آمریکایی خود به تجاوز به سرزمین فلسطین و شهرک سازی غیرقانونی خود ادامه می دهد.

هر چند طرح صلح عربی، معامله قرن و حتی توافق عادی سازی روابط با تل آویو مدعی حمایت از بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس شرقی است، اما در واقعیت تجاوزات و اقدامات این رژیم در تعارض با این ادعاهاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار