معاون استاندار خراسان شمالی خبرداد ؛

سفر‌های نوروزی خراسان شمالی با رعایت شیوه نامه های کرونایی انجام می‌شود

احمد برادران گفت: سفر‌های نوروزی امسال با رعایت شیوه نامه های کرونایی انجام و نظارت‌ها در این زمینه با حساسیت بیشتری اعمال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  احمدبرادران گفت : یکی از دغدغه‌ها در آستانه نوروز، بازگشت کارگران و افرادی است که از شهرستان‌های مختلف به سایر استان‌ها رفته اند.


بیشتر بخوانید 


او گفت: این افراد می‌توانند انتقال دهنده ویروس کرونا باشند، در این زمینه به دهیاران، بخشداران و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها توصیه شده است تا مراقبت‌های لازم در این زمینه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: حساسیت‌های لازم برای غربالگری این افراد وجود دارد.

وی افزود: مکاتبات لازم انجام شده تا مراقبت‌ها و نظارت‌ها در پایانه‌های مسافربری شدت یافته و تست‌های کرونا با حساسیت‌های بیشتر انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: در آستانه نوروز با استفاده از اختیارات استانی، محدودیت‌هایی کرونایی برای تردد اعمال می‌شود.

رعایت بهداشت، همچنان راهکار اصلی است

برادران با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان اصلی‌ترین راهکار برای مهار کرونا است گفت: رعایت پروتکل‌ها بشدت کاهش یافته و در استان به ۷۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونای انگلیسی هم بر نگرانی‌ها افزوده است گفت: مردم باید هشدار‌ها را جدی بگیرند و کماکان به رعایت پروتکل‌ها حساس باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: در قالب اجرای مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی، محدویت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه بامداد همچنان برقرار است و با افراد بی توجه به دستورالعمل‌ها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون کرونا در استان گفت: در این مرحله کادر درمان بویژه کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه در اولویت بوده و به حدود ۷۰ نفر از این افراد واکسن کرونا تزریق شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: تزریق مرحله دوم در هفته آتی بر روی این افراد انجام می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه حال کادر درمان دریافت کننده واکسن کرونا مساعد است و مشکل خاصی مشاهده نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یک راهکار برای مهار ویروس این است که دست کم ۷۰ درصد از جمعیت جامعه، واکسن دریافت کنند تا ایمنی عمومی ایجاد شود.

استان خراسان شمالی که از ابتدای مردادماه رنگ قرمز شیوع کرونا به خود گرفته بود، پس از اعمال محدودیت‌های جدید در آذرماه، از نظر شیوع ویروس کرونا به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت داد و بنا بر اعلام مسوولان بهداشتی اکنون در وضعیت زرد و آبی قرار دارد.

از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور ۴۴ درصد آن در روستا‌ها سکونت دارند.

منبع : ایرنا 

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.