فرماندار قم؛

۳۳۰۰ فروشگاه درقم فروش الکترونیکی دارند

حیدری گفت:هم اکنون در ۳۸ رسته مختلف، سه هزار و۳۲۷ فروشگاه در قم فروش الکترونیکی دارند که امیدواریم این آمار تا پایان سال به پنج هزار فروشگاه افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مرتضی حیدری فرماندار قم روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، فرماندهی و مقابله با بحران استانداری قم گفت: گرایش به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای فروش به شدت افزایش یافته و این موضوع با شیوع کرونا با جهش قابل توجهی مواجه بوده‌است.

فرماندار قم با بیان اینکه هم اکنون در ۳۸ رسته مختلف، سه هزار و۳۲۷ فروشگاه در قم فروش الکترونیکی دارند که امیدواریم این آمار تا پایان سال به پنج هزار فروشگاه افزایش یابد.

حیدری با تاکید بر اینکه ویروس کرونا نابود نشده و به عناوین و شکل‌های مختلف همچنان در حال جولان دادن است، افزود: اگرچه همچنان وضعیت قم آبی است، ولی این شرایط شکننده می‌باشد.

فرماندار قم ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ فروشگاه صنفی و غیرصنفی در استان موفق به کسب نماد اعتماد الکترونیکی شدند که این نماد بستر تراکنش مالی در بستر الکترونیکی را فراهم می‌کند.

حیدری با تاکید بر ضرورت همراهی دستگاه‌های مختلف استان در اجرای طرح شهید سلیمانی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی برای مقابله با کرونا در قالب این طرح سازماندهی و اقدام‌های موثری انجام داده‌اند که تامین خودرو برای حمل و نقل این تیم‌ها از جمله چالش‌های اجرای این طرح است.

او افزود:تن‌ها گذاشتن بهداشت و درمان دراجرای طرح شهید سلیمانی مطلوب نیست و تامین تجهیزات مورد نیاز تیم‌های رهگیری برای شناسایی و پیگیری بیماران ضروری است.

فرماندار قم با اشاره به ثبت چهار فوتی بیماری کرونا در یک روز گفت: اعلام ۴ مرگ کرونایی در یک روز و در زمانی که برای هفته‌ها آمار فوتی‌های کرونای در این استان بین صفر تا ۲ نفر بود، رعشه بر جان مردم می‌اندازد که تبیین شرایط و دلایل این موضوع ضروری است.

حیدری تاکید کرد: از مرحله ایجاد رعب برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گذشته‌ایم و امروز نیاز به کار‌های فرهنگی و اقناعی در این زمینه وجود دارد به همین دلیل ثبت چنین آماری که تمام آن‌ها دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند، نیاز به تبیین درست دارد.

او با تاکید بر اینکه در اطلاع رسانی نیاز به تحول و ایجاد خلاقیت و مدل جدیدی در سطح استان وجود دارد گفت: افول رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیاز به تغییر رویکرد رسانه‌های قم برای تبیین شرایط حساس کنونی است.

فرماندار قم تاکید کرد: در جدول مقایسه ملی، قم در جایگاه بسیار مطلوبی قرار دارد که نیاز است تا این شرایط به خوبی تبیین و اقدام‌های مناسب برای حفظ این وضعیت در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.