ترکیه ۵ تبعه روس را در مرز سوریه بازداشت کرد

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد ۶ تبعه خارجی از جمله یکی از نیرو‌های وابسته به گروه تروریستی داعش را در نزدیکی مرز سوریه بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه از بازداشت ۶ شهروند خارجی از جمله ۵ تبعه روس در مرز مشترک با سوریه خبر داد.

بنا به اعلام وزارت دفاع ترکیه، نیرو‌های امنیتی این کشور پنج تبعه روس و یک لیبیایی از جمله تروریست تحت تعقیب داعش را در نزدیکی مرز با سوریه دستگیر کردند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: مرزبانان مستقر در منطقه نارلیکا، شش نفر از جمله یک لیبیایی و پنج تبعه روس را که قصد ورود  غیرقانونی از سوریه به ترکیه داشتند، دستگیر کردند. یکی از اتباع روسیه زنی بود که به عنوان تحت تعقیب گروه داعش شناخته می‌شد.

وزارت دفاع ترکیه به جزئیات بیشتری از این بازداشت‌ها و هویت بازداشت شدگان اشاره‌ای نکرد.

از سال ۲۰۱۶ به این سو ترکیه برغم مخالفت‌های دولت دمشق سه عملیات ادعایی ضد تروریسم سپر فرات (۲۰۱۶)، شاخه زیتون (۲۰۱۸) و بهار صلح (۲۰۱۹) را در شمال سوریه به راه انداخته است. ترکیه گروه‌های «پ ک ک» و «ی پ گ» را تروریستی می‌داند.

نیرو‌های ترکیه‎‌ای سال گذشته به بهانه مبارزه با داعش و برخورد با کرد‌های معارض با دولت این کشور، بر بخش‌هایی از سوریه مسلط شدند.

درپی رایزنی‌های ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، آنکارا تصمیم گرفت نیرو‌های خود را از سوریه خارج کند. دولت اسد مخالف حضور ترکیه در خاک سوریه است و حضور نظامیان این کشور را در خاک خود مصداق بارز اشغالگری می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار