پلمب ۱۵۰ واحد صنفی متخلف در خوزستان/ فعالیت اصناف گروه ۲ تا ۴ ممنوع است

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان با اشاره به پلمب ۱۵۰ واحد صنفی متخلف در استان گفت: واحد‌های صنفی به علت سرپیچی از قوانین پلمب شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهرام جباری معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۱۵۰ واحد صنفی در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و بی توجهی به مصوبه تعطیلی اصناف در استان پلمب شدند.

او با بیان اینکه ۱۰۰ واحد از این تعداد در اهواز پلمب شده اند، افزود: با قرمز شدن وضعیت کرونا در خوزستان بازرسی از بازار استان شدت بیشتری گرفته و براساس شیوه نامه شرایط قرمز کرونا تنها اصناف گروه یک که شامل نانوایی‌ها و اصنافی که مواد غذایی و میوه و تره بار به فروش می‌رسانند امکان فعالیت دارند.

جباری اظهار داشت: بسیاری از اصناف در خوزستان به ویژه اصنافی که در حاشیه استان هستند نسبت به تعطیلی بازار اعتراض دارند، البته با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز با توجه به خریدی که انجام دادند تعطیلی بازار به اصناف ضرر و زیان وارد می‌کند، اما برای حفظ سلامتی مردم باید این دستورالعمل اجرایی شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان ادامه داد: اماکن، نیروی انتظامی و بهداشت در کنار بازرسان این سازمان از بازار و اصناف در این شرایط قرمز کرونایی بازدید و بازرسی دارند.

خوزستان برای سومین بار است که در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است و رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان امروز چهارشنبه، خواستار وضعیت اضطراری در این استان و اتخاذ اقدامات فوری و جدی برای قطع زنجیره انتقال ویروس ضروری شده است.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند؛ ورود و خروج به شهر‌های قرمز و تردد خودرو‌ها از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد ممنوع است. روند شیوع کرونا در استان روند صعودی داشته و زنگ خطر ابتلا به کرونا در استان به صدا درآمده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۴۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
همه مغازه ها بازن، طلافروشی ها، پارچه فروشی ها و...، انگار نه انگار محدودیت ها اعمال شده
Iran (Islamic Republic of)
طرفی
۱۷:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
اینهمه مغازه های غیرضروری تو شهرها باز هستند و دارن فعالیت میکنن، فقط 150 تا پلمب شدن؟؟ اغذیه فروشی ها ماسک نمیزنن، به همان دستی که پول و کارت بانکی میگیرن ساندویچ هم اماده میکنن، دستشون به نون و گوجه و ... میزنن
آخرین اخبار