وقتی که تولیدات زیر پله‌ای به جان برند‌های معروف می‌افتد

بزرگترین مشکل تولیدات مواد شوینده در خراسان رضوی، افزایش تولیدات زیر پله‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، باتوجه به نیاز مبرم مردم به مواد شوینده در زمان شیوع کرونا، عده ای از این فرصت سوءاستفاده کرده و مبادرت به تولید مواد شوینده غیراستاندارد کرده اند.

نیشابوری دبیر انجمن موادشوینده خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه گفت: نیاز امروز جامعه به انواع مواد شوینده برکسی پوشیده نیست، درحال حاضر تولید این محصولات در خراسان رضوی با چالش تولیدات زیر پله ای همراه بوده و از طرفی موضوع ممنوعیت صادرات نیز به این بخش از تولیدکنندگان خراسان رضوی آسیبهای زیادی وارد کرده است.

او با اشاره به محدودیت های صادرات در یکسال اخیر، افزود: با این وجود صادرات بازهم ۷ درصد وزنی و ۱۴ درصد ارزش دلاری رشد داشته است.

دبیر انجمن موادشوینده خراسان رضوی ادامه داد: قانون ممنوعیت صادرات مواد شوینده در کشور آسیبهای زیادی به این قشر از تولیدکنندگان وارد کرد، از جمله از دست دادن بازارهای رقابتی بود، درحالیکه ۴۸ درصد صادرات مواد شوینده فقط از یک شرکت در خراسان رضوی تامین می شد.

نیشابوری بیان کرد: باتوجه به اعلام رفع ممنوعیت صادرات، هنوز قوانین دست و پاگیر ادارات دولتی و حمایت نشدن از سوی دولت، مانع رونق کار این صنف شده است.


بیشتر بخوانید


نیشابوری رئیس کمیسیون جوانان خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۶ ماه طول می کشد تا ما باز بتوانیم در بازارهای صادراتی به رقابت بپردازیم.

او با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه شوینده یکی از علل کاهش صادرات بود، افزود: همین امر نیز باعث کاهش قدرت خرید مردم نیز شده است.

رئیس کمیسیون جوانان خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه همیشه جلوی پای صادرکنندگان سنگ اندازی می شود، ادامه داد: با بحث عدم صادرات در تولید مواد شوینده، آسیبهای جدی خوردیم.

نیشابوری بیان کرد: حمایت دولت، نظارت و پیگیری جهت جلوگیری از تولیدات زیر پله ای به بهبود وضعیت تولید بسیار ضروری است.

خسارت کرونا به مشاغل

 رضایی یک تولیدکننده دیگر مواد شوینده در مشهد گفت: اجرای قانون محدودیت صادرات به اشتغال افراد زیادی آسیب زد.

او افزود: تولیدات ما در استان بیش از ۴ برابر نیاز خودمان است و لازم است که مازادتولیداتمان صادر شود تا هم تولید از رونق نیفتد و هم اشتغال و معیشت کارگران از دست نرود.

تولید کننده مواد شوینده مشهد ادامه داد: شاید کرونا به بحث های تولیدی ضربه زد ولی تدابیر دولت در حمایت نشدن تولید این ضربه را سنگین تر کرد.

رضایی بیان کرد: اگر سنگ اندازی ها برای جذب مواد اولیه و گسترش تولید از بین نرود، بازارهای صادراتی را برای همیشه از دست خواهیم داد، این درحالی است که در این راستا ۶۰ درصد اتلاف هزینه را نیز داریم.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Japan
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
ان شاالله وضعیت تولید در کشورمون ازین بدتر نشه و رو به سمت رونق حرکت کنه