بهره مندی ۶ هزار و ۵۰۰ گلستانی از تسهیلات اقتصاد مقاومتی

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان از بهره مندی ۶ هزار و ۵۰۰ گلستانی از تسهیلات اقتصاد مقاومتی خبر داد.

سرهنگ حسن ملک حسینی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان گفت: بسیج سازندگی از سال ۹۰ _۹۱ بنا به دستور فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شد و اقدمات شایانی در این رابطه آغاز شد.

او افزود: برگزاری نشست‌ها و کلاس‌های توجیهی و آموزشی با رویکرد اشتغال زایی در حوزه اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، کار آفرینی و ... از جمله اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت.

ملک حسینی ادامه داد: در استان گلستان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ به صورت مستقیم از تسهیلات اشتغال زایی سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان بهره برده اند.

او گفت: این تسهیلات در رابطه با مشاغلی همچون پرورش دام سبک (گوسفند و بز)، دام سنگین (گاو و شتر)، پرورش انواع طیور بومی و سایر ماکیان (مرغ بومی، اردک، غاز، بوقلمون، بلدر چین، قره قاوول و ..)، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، انواع صنایع تبدیلی است.

ملک حسینی ادامه داد: از سال ۹۶ وارد عرصه تشکیل صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار و مردم دار شدیم، اکنون بالغ بر ۶۶۰ صندوق قرض الحسنه در روستا‌ها و محلات شهری با عضویت حدود ۲۸ هزار نفر تشکیل شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان گفت: در حال حاضر منابع بانکی به سمت صندوق‌ها هدایت می‌گردد و مردم با آورده خود و تسهیلات بانکی برای خودشان اشتغالزایی می‌کنند.

ملک حسینی گفت: ابتدای کار مبلغ حدود ۸۰ میلیارد تومان به صورت اقساطی از ۳۶ تا ۶۰ ماه متغییر بوده است، در گذشته تسهیلات به فرد پرداخت می‌شداما در حال حاضر به صندوق‌ها پرداخت می‌شود.

او با اشاره به اهداف سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا گلستان گفت: اشتغالزایی و توانمند سازی، کمک به دولت ها، افزایش تولید ملی و حمایت از تولیدات داخلی، کمک به خودکفایی و تامین معیشت مردم، آموزش کارآفرینی، حل معضلات اجتماعی و اقتصادی، برقراری عدالت اقتصادی و ... از جمله این اهداف است.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.