تزریق واکسن کرونا در خراسان جنوبی بدون عارضه جدی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون عارضه جدی ناشی از تزریق واکسن کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون

تعدادی عارضه از همکاران و کادر بهداشتی که واکسن بیماری کرونا را دریافت کرده اند گزارش شده است، ولی این علائم و عارضه‌ها جدی نبوده است.

او افزود: تاکنون ۱۷ عارضه گزارش شده که عمدتا بدن درد، سردرد، درد در محل تزریق و خستگی بوده است که این عوارض خطری ندارد.

مهدی زاده اظهار کرد: با توجه به این که بین واکسیناسیون دوران کودکی و بزرگسالی فاصله افتاده، این عوارض بدلیل واکسیناسیون در بزرگسالی عادی است .


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۷۰ آزمایش مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۱۷ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، تصریح کرد: از این تعداد مبتلای جدید به کرونا ، ۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

او ادامه داد: ۵ نفر در بیرجند، ۵ نفر در قاین، ۳ نفر در سرایان، ۲ نفر در زیرکوه و شهرستان‌های طبس و نهبندان هر کدام یک نفر شناسایی شدند.

مهدی زاده بیان کرد: همچنین در ۲۸۲ تست سریع، ۲۵ مبتلای جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین با اعلام جان باختن یک نفر دیگر در اثر این بیماری گفت: تعداد قربانیان این ویروس در خراسان جنوبی به ۷۵۳ مورد رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
خواهشا در خبرها و گزارش هاتون هشدار بدین که واکسن کرونا مردم رو از رعایت بهداشت بی نیاز نمی کنه، برخی دچار امید کاذب شدن و میگن با اومدن واکسن اوضاع داره عادی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
خداروشکر که عوارض جدی نداره.