گفت و گوی وزرای خارجه روسیه و سوریه

سرگئی لاوروف و فیصل مقداد، وزرای خارجه روسیه و سوریه در خصوص نشست آستانه با همدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه از گفت و گوی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه خود با فیصل مقداد، همتای سوریه‌ای اش در خصوص نتایج نشست آستانه خبر داد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: دو وزیر نظرات خود را در خصوص اوضاع سوریه و مسائل حواشی آن، با تمرکز بر نتایج دیدار نشست‌های آستانه در خصوص سوریه که در سوچی روسیه برگزار شد، تبادل کردند. دو طرف همچنین در خصوص تقویت راه حل سیاسی بر اساس قطعنامه شورای امنیت شماره ۲۲۵۴ از جمله کار کمیته قانون اساسی بحث و گفتگو کردند.

این وزارتخانه در ادامه افزود: لاوروف در این دیدار بر موضع اصولی روسیه که در حمایت از احترام غیر مشروط از حاکمیت، یکپارچگی و سلامت سرزمین جمهوری عربی سوریه و حق قانونی سوری‌ها در تعیین آینده کشورشان به شکلی مستقل است، تأکید کرد.

وزرای خارجه روسیه و سوریه در این گفتگو، تلاش‌ها برای استفاده یکجانبه و غیر قانونی و نیز روش‌های سیاسی کاری در ارائه کمک‌های بشر دوستانه به سوریه، علاوه بر ادامه حضور نظامی خارجی در خاک این کشور را محکوم کردند.

دو طرف همچنین بر تصمیم کشورهایشان در تقویت روابط دو جانبه، از جمله کمک روسیه در از بین بردن جلوه‌های تروریسم در خاک سوریه و نیز بازگرداندن زیرساخت‌های اجتماعی، اقتصادی و نیز مبارزه با شیوع ویروس کرونا و بازگرداندن پناهندگان سوری و آوارگان داخلی به وطن شان تأکید کردند.

گفتنی است نشست بین المللی در خصوص سوریه در تاریخ ۱۶ و ۱۷ فوریه در سوچی روسیه با مشارکت هیئت‌هایی از کشور‌های تضمین کننده روند آستانه و نیز سازمان‌های بین المللی برگزار شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار