برای اولین بار در کشور رخ می دهد؛

استخراج زیرزمینی معدن سنگ آهن گل گهر در سیرجان

مدیرعامل شرکت گل‌گهر سیرجان گفت:در اولین گام و برای اولین بار در کشور، استخراج زیرزمینی معدن شماره شش سنگ‌آهن گل‌گهر را شروع خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در نشست بررسی روند همکاری و توسعه پایدار شرکت صنعتی، معدنی گل گهر سیرجان که دیروز با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان سیرجان و مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برگزار شد بر تقویت همکاری‌های طرفین به منظور توسعه پایدار منطقه تاکید شد.

 در این جلسه سهراب بهاالدینی، فرماندار ویژه شهرستان سیرجان، با اشاره به نقش راهبردی منطقه گل‌گهر و تقویت همکاری‌های دو جانبه شهرستان و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، گفت: خوشبختانه امروزه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با حضور عتیقی مدیر عامل بومی و متخصص، بیش از هر زمان دیگر برای منطقه و کشور در حوزه معدن موجب برکت است و علاوه‌ بر بخش صنعت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی نیز به خوبی ایفای نقش کرده است.

او کمک‌های گل‌گهر از ابتدای بحران کرونا در حوزه بهداشت و درمان شهرستان سیرجان را نمونه بارز تعهد این شرکت به مسئولیت‌های اجتماعی برشمرد و افزود: در کنار مساعدت‌های مالی شرکت گل‌گهر به منظور تامین اقلام مورد نیاز مقابله با بیماری کرونا، توانستیم بخشی از کمبود‌های حوزه درمان شهرستان را تامین کنیم.

بهاالدینی تصریح کرد: مردم سیرجان باید احساس کنند، شرکت معدنی‌ و صنعتی گل‌گهر کنارشان است و به دلیل مسئولیت‌های اجتماعی که بر دوش خود دارد، همیشه برای یاری آنان پیش‌قدم بوده و از این به بعد نیز همین گونه خواهد بود.

او همچنین با اشاره به بازدید از محور جدید گل‌گهر به جاده بندرعباس بیان کرد:  به یاری خدا با تکمیل و بهره‌برداری از این محور، روزانه بالغ بر۴ هزار کامیون این منطقه از این مسیر تردد خواهند کرد و حجم ترافیک مسیر فعلی که از داخل شهر سیرجان عبور می‌کند به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد.

نماینده استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان با ابراز گلایه از عملکرد ضعیف برخی معین‌های اقتصادی شهرستان، خواستار افزایش عملکرد آن‌ها و همچنین انتخاب معین‌هایی برای سایر مناطق شهرستان شد.

در ادامه این نشست ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت معدنی‌ و صنعتی گل‌گهر ضمن استقبال از طرح‌های پیشنهادی بحث شده گفت: جایگاه گل‌گهر جایگاه ملی است؛ اما این امر هیچ‌گاه باعث نشده ایفای نقش منطقه‌ای شرکت تحت تاثیر قرار گیرد.

او با پذیرش پیشنهاد همکاری در اجرای بسته فرهنگی شهرستان با هدف افزایش سطح فرهنگی و کاهش معضلات اجتماعی بیان کرد: تولید، توسعه و عمل به مسئولیت اجتماعی، از جمله شعار‌ها و اهداف و وظایف مدیریت گل‌گهر است.

مدیرعامل شرکت معدنی‌ و صنعتی گل‌گهر با بیان اینکه در اولین گام و برای اولین بار در کشور، استخراج زیرزمینی معدن شماره شش سنگ‌آهن گل‌گهر را  شروع خواهیم کرد؛  تصریح کرد: همچنین کلنگ کارخانه سولفورزدایی از گاز‌های خروجی کارخانه گندله سازی شماره یک گل‌گهر نیز تا پایان امسال به زمین زده خواهد شد که با راه‌اندازی این کارخانه، شاهد تولید بیش از ۴۰ هزار تن سولفات آمونیم برای مصرف در بخش کشاورزی استان کرمان خواهیم بود و همچنین به دلیل کیفیت بالای تولید، امکان صادرات این محصول نیز فراهم خواهد شد.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار