قیمت مرغ پایین نیامد، دلالان متهم ردیف اول شدند/زور ستاد تنظیم بازار به قیمت مرغ نرسید

هرچند که ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ گرم را ۲۱۵۰۰ اعلام کرده بود، اما آنچه در بازار اصفهان دیده می‌شود قیمت‌هایی متفاوت و بیشتر از نرخ مصوب است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید حسن قاضی عسگر سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در خصوص اجرایی نشدن قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار برای هر کیلو مرغ گرم در بازار اصفهان گفت: هر چند ستاد تنظیم بازار استان قیمت هر کیلو مرغ گرم را ۲۱۵۰۰ تومان اعلام کرده بود، اما در قیمت گذاری اقلام مختلف از جمله قیمت مرغ بایستی علاوه بر عرضه و تقاضا مسائل دیگری را نیز در نظر گرفت.

او ادامه داد: خوشبختانه از نظر تولید مرغ هیچ مشکلی در استان اصفهان نداریم به این دلیل که در آذرماه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشته‌ایم و در دی ماه این رقم به ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار قطعه نیز رسیده است و از لحاظ تولید مرغ مشکلی در استان وجود ندارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان بیان کرد: در دو شب گذشته نیز شبی هزار تومان از قیمت مرغ در بازار اصفهان کاسته شده و انتظار می‌رود در روز‌های آینده به قیمت مصوب ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان برسیم این قیمت بهایی است که دولت با ۷۲ درصد یارانه خوراک دام برای مصرف کننده در نظر گرفته است.

قاضی عسکر با اشاره به یارانه ۱۰۰ درصدی دولت برای تامین خوراک دام خاطر نشان کرد: یارانه ۱۰۰ درصدی برای تامین خوراک دام توسط دولت تخصیص داده شده است و از این صد درصد حدود ۲۸ درصد را تولید کننده پرداخت می‌کند و ۷۲ درصد را دولت متقبل می‌شود.

او عنوان کرد: از لحاظ تولید مرغ شبی ۵۳۰ تن کشتار مرغ زنده در استان اصفهان داریم و روزی ۳۵۰ تن تخم‌مرغ تولید می‌کنیم که ۱۷۰ تن مصرف داخلی استان و بقیه از استان خارج می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: متاسفانه کسانی که در بازار نقش دلال را ایفا می‌کنند باعث تفاوت قیمت اقلام در بازار می‌شوند از همین رو به این نتیجه رسیده‌ایم که این افراد بایستی از چرخه توزیع حذف شوند تا به قیمت واقعی نزدیک شویم.

قاضی عسکر افزود: طی جلساتی که در این روز‌ها گرفته شده این نتیجه رسیده ایم که از این به بعد تمامی مراحل تولید، کشتار و توزیع مرغ زنده در سامانه رهتاب وارد شود تا بتوانیم دست دلالان را در قیمت مرغ کوتاه کنیم، همچنین نهاده‌ها را بر اساس میزان مرغی که مرغداران تحویل می‌دهند توزیع خواهیم کرد.

او اظهار کرد: درصدد هستیم در دو الی سه روز آینده بر اساس نرخ مصوب از طریق سامانه رهتاب مرغ را به دست مصرف کنندگان برسانیم، در تعیین قیمت مرغ مصرف کننده و مرغدار هر دو طرف بای در نظر گرفته شوند در نتیجه قیمت عادلانه‌ای که بر اساس حسابداری صنعتی به دست آورده ایم را اعمال می‌کنیم و مراکز توزیع را به حدی افزایش می‌دهیم که مرغ به دست همه مردم برسد و کمبودی در استان وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ش

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.