رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام خبر داد؛

لزوم توجه به افزایش سطح معلومات کارشناسان رسیدگی به تصادفات و سوانح ترافیکی

سرهنگ کهزادی گفت: افزایش سطح معلومات تخصصی کارشناسان رسیدگی به تصادفات و سوانح ترافیکی از اولویت‌های پلیس راهنمائی و رانندگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در جمع کارکنان و کارشناسان تصادفات پلیس راهور استان و در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی کارشناسی تصادفات، گفت: این دوره‌های آموزشی با هدف افزایش سطح معلومات تخصصی کارشناسان تصادفات و ارتقای توانمندی‌های علمی و مهارتی کارشناسان تصادفات در رسیدگی به تصادفات و سوانح ترافیکی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه نظریات کارشناسی مبنای صدور رای در محاکم قضایی است و قضات بر اساس گزارشات کارشناسان رای نهایی را صادر می‌کنند، افزود: به همین دلیل نظریات کارشناسی در دعاوی حقوقی از اهمیت بسیار بالای برخودار بوده و کارشناسان بایستی در هنگام رسیدگی به تصادفات نهایت دقت لازم را داشته باشند تا حقی از کسی ضایع نشود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با تاکید بر رسیدگی فوری و سریع به صحنه تصادفات توسط کارشناسان، بیان کرد: بر اساس شاخص‌های ابلاغی می‌بایست در کمتر از ۷ دقیقه کارشناس در صحنه تصادف حاضر و به تصادف رسیدگی کند.

او مطرح کرد: کارشناسان تصادفات راهنمایی و رانندگی رسیدگی کننده به تصادفات مکلفند پس از پایان رسیدگی و انجام تشریفات قانونی با بهره گیری از امکاناتی مانند عکسبرداری و وسایل دیگر در اختیار خود یا سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها نسبت به مدیریت، پاکسازی و برقراری ایمنی عبور و مرور در محل وقوع تصادف اقدام کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.