مشاور جامعه‌المصطفی خراسان:

اندیشه شیخ زکزاکی باید در کل جهان تکثیر شود

مشاور فرهنگی مجتمع آموزشی جامعه‌المصطفی خراسان گفت: شیخ زکزاکی پرچمدار نهضت حسینی است و اندیشه او در کل جهان باید تکثیر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام حسن مهدویان مشاور فرهنگی مجتمع آموزشی جامعه‌المصطفی خراسان در جمع خانواده شهدای حادثه زاریای نیجریه در مشهد گفت: بالاترین انفاق، گذشتن فرد از خانواده است و به همین دلیل قیام عاشورا در جهان طنین انداز شد، زیرا امام حسین (ع) در راه اسلام از خانواده‌اش گذشت و شیخ زکزاکی هم با تاسی از اباعبدالله الحسین (ع) در حال مقاومت است و جان خود و خانواده‌اش را در طبق اخلاص گذاشته است.

او افزود: عاشورا تنها به سال ۶۱ هجری اختصاص ندارد بلکه امروز شمر و یزیدیانی هستند که جلادتر از این دو شخصیت منفور زمان امام حسین (ع) هستند و ما باید با کسب تجربه از عاشورای سال ۶۱ نشان دهیم همواره یار امام حسین (ع) هستیم.

مشاور فرهنگی مجتمع آموزشی جامعه‌المصطفی خراسان ادامه داد: سعادت و عاقبت به خیری در گرو تاسی به سیره اهل‌بیت (ع) است که همان تاسی به دو ثقل قرآن کریم و عترت پیامبر (ص) برای هدایت انسان‌هاست از این رو باید به سمتی برویم که سیره اهل بیت (ع) در زندگی ما جاری شود.

این مراسم با حضور پدر، مادر و همسران تعدادی از شهدای حادثه زاریا و سه نفر از دختران شیخ زکزاکی در رواق دارالرحمه حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

روز ۲۱ آذرماه سال ۱۳۹۴ ارتش نیجریه با حمله به یک حسینیه شیعیان و خانه علامه شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رئیس سازمان اسلامی این کشور در شهر زاریا در ایالت کادونا، صد‌ها نفر از آن‌ها را مجروح و چندین عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه را به شهادت رساند.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.