مشاهده موارد مشکوک به ابتلای کرونای انگلیسی در شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مواردی با علائم بالینی کرونای جهش یافته انگلیسی در یکی از مراکز درمانی شیراز مشاهده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از مشاهده موارد مشکوک به ابتلای کرونای جهش یافته انگلیسی در شیراز خبر داد و گفت: روز گذشته مواردی با علایم بالینی کرونای جهش یافته انگلیسی در یکی از مراکز درمانی شیراز مشاهده شده است، گفت: نمونه برداری انجام شده از این موارد مشکوک برای تایید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال شد.

او با اشاره به قدرت بالای سرایت کروناویروس انگلیسی اظهار کرد: ویروس جهش یافته انگلیسی علاوه بر میانسالان و سالمندان، جوانان و نوجوانان را نیز مبتلا می کند و ضرورت دارد شیوه نامه های بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.

همتی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم به بیماری کرونا که هم اکنون در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند را ۵۵۹ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد، ۹۸ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۲۷ هزار و ۴۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۳ هزار و ۳۳۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۸ هزار و ۹۶۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۴۶۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۵ هزار و ۸۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسئول با اعلام جان باختن ۵ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۳ هزار و ۲۱۹ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین از بهبودی ۱۶۷ هزار و ۹۴۹ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در استان فارس، گفت: شهرستان های پاسارگاد، بختگان، نی ریز، لارستان، مهر، لامرد، خنج، اوز و گراش به جمع شهرستان های نارنجی استان پیوستند که نیاز است شیوه نامه های بهداشتی با جدیت رعایت شود.

دکتر همتی اضافه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری می تواند از ابتلا به کروناویروس پیشگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.