در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گرانی جو در بازار در سایه اتخاذ تصمیم‌های نادرست/ آینده روشنی پیش روی تولید مرغ و تخم مرغ نیست

مدیر عامل شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی اتخاذ سیاست و برنامه نادرست در زمینه واردات را یکی از علل اصلی گرانی جو در بازار اعلام کرد.

امین شالچیان مدیر عامل شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل گرانی جو در بازار اظهار کرد: اتخاذ سیاست و برنامه نادرست در زمینه واردات منجر به نوسان قیمت این‌نهاده در بازار شده است.

او قیمت خرید هر کیلو جو در فصل تابستان را ۱۸۰ یورو اعلام کرد و افزود: هم اکنون قیمت به ۲۳۰ یورو رسیده که این موضوع بر افزایش قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.


بیشتر بخوانید


شالچیان خرید نهاده در خارج از فصل را علت اصلی نوسانات قیمت در بازار دانست و گفت: این در حالی است که با واگذاری مسئولیت‌ها به تولیدکننده امکان برنامه ریزی برای طول سال و خرید نهاده در فصل مناسب وجود دارد، چرا که در تابستان همزمان با فصل برداشت، قیمت در پایین‌ترین حد خود قرار دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: چندسالی است که دولت با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی، از روش‌های مختلف مبنی بر کمیته تخصیص ارز، ایجاد سامانه بازارگاه، اولویت بندی تخصیص ارز و طرق دیگر درصدد مدیریت بازار بوده است، در حالی که همه ساله چندبار آشفتگی در بازار مرغ و تخم مرغ رخ می‌دهد که با واگذاری امور به بخش تولید مشکلات مرتفع می‌شود چرا که هیچ تولیدکننده‌ای از نوسانات قیمت سود نبرده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی در پایان تصریح کرد: دولت قیمت مصوب تخم مرغ و مرغ را بر پایه ذرت یک هزار و ۵۰۰ تومانی تعیین کرده، در حالی که ذرت با نرخ‌های بالاتری به دست تولیدکننده می‌رسد که با این وجود آینده روشنی برای تولید مرغ و تخم‌مرغ متصور نیستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
الکی
آخرین اخبار