مسکن ملی و تشریح ساخت ۲۱ هزار واحد در استان مرکزی

در نشست مسئولان استان مرکزی روند پیشرفت فیزیکی طرح‌های ساخت ۲۱ هزار واحد مسکن ملی بررسی و تشریح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، نشست اعضای شورای مسکن استان مرکزی بررسی و روند پیشرفت فیزیکی ۲۱ هزار واحد پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان‌های استان بررسی شد.

مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در این نشست با اشاره به اینکه سهم استان مرکزی از طرح ملی اقدام مسکن را ۲۱ هزار و ۲۹۰ است گفت: از این تعداد ۱۲هزار و ۴۰۰ واحد آن مربوط به شهر‌های جدید امیرکبیر و مهاجران است.

مرزبان افزود: دو هزار و ۸۴۱ واحد هم مربوط به بازآفرینی شهری، دو هزار و ۳۸ واحد مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهر‌های زیر۲۵ هزار نفر و چهار هزار و ۱۱ واحد هم زمین تامینی از سوی سازمان ملی زمین و مسکن است.

او اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح ۹ هزار و ۸۶۴ نفر در اراک ثبت نام کردند که ۵ هزارو ۲۰۰ نفر آنان واجدشرایط بودند و هزار و ۸۵۰ نفر در ۲ طرح شهرک کوثر و طرح ۲۴هکتاری کوی شهید سلیمانی (انت‌های هپکو) وجه خود را واریز کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: در شهرستان ساوه هم ۵ هزار و ۲۲۸ متقاضی ثبت نام کردند که ۲ هزار و ۶۰۰ نفر واجد شرایط شدند و تاکنون برای هزار و ۸۴۸ نفر تامین زمین شده است.

او تصریح کرد: در طرح کوی شهید سلیمانی (انتهای هپکو) فضا‌های آموزشی، تاسیسات شهری، فرهنگی، فضای سبز، مهدکودک و مجموعه خدماتی ۲۸ هزار و ۳۹۶مترمربع پیش‌بینی شده که آماده سازی زمین این کوی از سوی شرکت جهاد خانه‌سازی با پیشرفت مناسبی در حال انجام است.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.