ترین‌های رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا

رقابت‌های تک نفره تنیس آزاد استرالیا با شگفتی‌های زیادی همراه بود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین گرند اسلم سال ۲۰۲۱ با قهرمانی دوباره نواک جوکوویچ همراه بود. مرد شماره یک تنیس جهان با قهرمانی در این رقابت‌ها به هجدهمین گرند اسلم دوران حرفه‌ای خود دست یافت. این رقابت‌ها با شگفتی‌های زیادی مانند درخشش اصلان کاراتسف و رادو آلبوت تا حذف تلخ رافائل نادال در مرحله یک چهارم نهایی همراه بود.

نواک جوکوویچ، بهترین تنیسور

مرد شماره یک تنیس جهان به سادگی توانست از عنوان قهرمانی خود در این مسابقات دفاع کند. جوکوویچ به سادگی توانست به جمع ۸ نفر پایانی راه پیدا کند و با غلبه بر الکساندر زوروف، مرد شماره ۷ تنیس جهان و اصلان کاراتسف شگفتی ساز این رقابت‌ها به فینال راه پیدا کند و در فینال با غلبه بر دنیل مدودوف به هجدهمین گرند اسلم دوران حرفه‌ای خود دست یافت. این هشتاد و دومین عنوان قهرمانی جوکوویچ ۳۳ ساله بود.

اصلان کارا تسف، شگفتی ساز

شاید بسیاری از علاقه‌مندان به تنیس تا پیش از این رقابت‌ها حتی نام او را هم نشنیده بودند، اما اسلحه سری روس‌ها با عملکردی مافوق تصور نام خود را در تاریخ تنیس جهان جاودانه کرد. کاراتسف در حالی که در رنکینگ جهانی تنیس در جایگاه ۱۱۳ قرار داشت، در قسمت ۴ توانست با نمایش‌های بی نقص و پیروزی برابر بزرگانی همچون دیگو شوارتزمن و فلیکس الیاسیم به جمع ۸ تنیسور پایانی راه پیدا کند. شگفتی سازی کاراتسف به اینجا ختم نشد و او در مرحله یک چهارم نهایی هم برابر گریگور دیمیتروف بلغاری، نفر بیستم رنکینگ جهانی پیروز شد و تبدیل به نخستین تنیسور تاریخ شد که در نخستین گرند اسلم دوران حرفه‌ای خود به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می‌کند. او در مرحله نیمه نهایی اگرچه به سادگی برابر نواک جوکوویچ شکست خورد، اما توانست تحسین‌های بسیاری بر انگیزد.

متئو بریتنی، بدشانس‌ترین

پیش از آغاز این رقابت‌ها از بریتنی ایتالیایی به عنوان یک از مدعیان قهرمانی نام برده می‌شد، اما مرد شماره ۱۰ تنیس جهان با بد شانسی غیر منتظره‌ای مواجه شد. او که با غلبه بر کوین اندرسون، توماس ماچاچ و کارن خاچانوف توانست به سادگی به مرحله چهارم راه پیدا کند، در حالی که برای رسیدن به مرحله بعد باید به مصاف سیتسیپاس یونانی می‌رفت به علت مصدومیت غیر منتظره از ناحیه شکم ناچار به انصراف از این دیدار شد تا با بدشانسی شانس حضور در جمع ۸ تنیسور پایانی این رقابت‌ها را از دست بدهد.

دومینیک تیم، ناامید کننده‌ترین

مرد شماره ۳ تنیس جهان و فینالیست دوره قبل عملکرد ضعیف و دور از انتظاری داشت و خیلی زود از گردونه این رقابت‌ها کنار رفت. بخت سوم قهرمانی از همان دیدار اول برابر میخائیل کوکوشکین به شکلی نامطمئن ظاهر شد. پس از پیروزی سخت برابر نیک کی‌ریوس در دور سوم این رقابت‌ها مشخص شد که تیم با شرایط آرمانی خود فاصله دارد. بخت سوم قهرمانی در این رقابت‌ها با شکست برابر گریگور دیمیتروف در دور چهارم این رقابت‌ها خداحافظی زود هنگامی در نخستین گرند اسلم سال داشت. فینالیست دوره گذشته تنیس ملبورن در واکنش به عملکرد ضعیف خود اظهار داشت: "فکر می‌کنم این ناکامی چند دلیل داشت؛ هم روز بدی داشتم و از نظر بدنی آماده نبودم، هم اینکه مقابل حریف قدری قرار گرفتم. وقتی دیمیتروف آماده باشد، بازی با او خصوصاً در زمین‌های سریع دشوار است."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار