جلوی تخریب خلیج فارس از سوی نفتی‌ها گرفته شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس در تذکر به وزیر نفت، با اشاره به تخریب محیط زیست خلیج فارس از سوی شرکت‌های نفتی، بر لزوم جلوگیری از دریاخواری تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی خطاب به بیژن زنگنه وزیر نفت نوشت: «اخیرا برخی شرکت‌های نفتی مستقر در پارس جنوبی برای احداث مراکز تفریحی اقدام به خشک‌کردن دریا و شمع‌کوبی در آن و تخریب اکوسیستم آبزیان کرده‌اند.

لازم است که در اسرع وقت از این‌گونه اقدامات که مصداق دریاخواری بوده و موجب تخریب محیط زیست و آسیب رساندن به خلیج فارس و شهرستان عسلویه می‌شود، جلوگیری شود.

توسعه یک‌جانبه، نامتوازن و بی‌ضابطه پارس جنوبی به اندازه کافی در سه دهه گذشته طبیعت و محیط زیست استان بوشهر و خلیج فارس را ویران کرده و دیگر جایی برای تخریب جدیدتر نمانده است».


بیشتر بخوانید


نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم، پیش از این هم در موضع گیری نسبت به نحوه فعالیت نفتی ها در استان بوشهر گفته بود، بزرگ‌ترین چالش ما با وزارت نفت، پاسخگو نبودن این وزارتخانه است و در ماه‌های پایانی دولت، نمی‌توان شرایط پاسخگویی حداکثری را فراهم کرد.

رضایی معتقد است، صنعت نفت یک استان برای خودش در استان بوشهر ایجاد کرده است و پاسخگوی استان بوشهر نیست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.